Profit de pe urma singuratatii. Cum castiga un pusti de 14 ani peste 1000 de dolari in fiecare seara
Un pusti din Coreea de Sud face bani frumosi intr-un mod cat se poate de banal. Se filmeaza in fiecare seara, in timp ce mananca, si mii de adolescenti care se simt singuri il urmaresc si discuta cu el. Acest gen de emsiune, transmisa in direct pe o platforma online, nu este o noutate. Dar, in ultimii ani, ceea ce era initial un hobby s-a transformat pentru multi dintre protagonisti in afacere. Iar castigurile pot ajunge si la o mie de dolari pe zi.
In fiecare seara, Kim Sung-jin isi comanda felurile preferate de mancare: pui prajit, pizza sau taitei si infuleca in fata calculatorului si a unei camere de filmat. Imaginile sunt transmise apoi pe o platforma TV, foarte populara in Coreea de Sud. Sute sau chiar mii de adolescenti il urmaresc in timp ce mananca si ii trimit sugestii sau intrebari, in timp ce el comenteaza sau discuta cu spectatorii sai.
Baiatul de 14 de ani spune ca s-a apucat sa faca astfel de transmisiuni la 11 ani, cand s-a mutat cu bunicii lui.
Kim Sung-jin: "Bunicii mei obisnuiesc sa ia cina foarte devreme, asa ca, atunci cand locuiam cu ei, mancam aproape mereu singur. Asa ca, destul de des, nici nu mai mancam. M-am gandit ca aceasta emisiune este o modalitate buna sa ma distrez in timp ce respect un program de masa."
Adolescentul face transmisiuni aproape in fiecare seara, iar cele mai vizualitate dintre ele ii trimit in cont in jur de o mie de dolari. Cel mai mare castig de pana acum a fost de 1.700 de dolari, intr-o singura seara. Ca sa isi fidelizeze fanii, incearca sa fie mereu la curent cu noutatile culinare.
Kim Sung-jin
"Fanilor mei le place foarte mult cand incerc mancaruri populare pe retelele de socializare sau lansate recent pe piata."
Platforma video a fost lansata in 2006 si ocupa un loc important in vietile adolescentilor din Coreea de Sud. Cinci mii de emisiuni, pe teme diverse, sunt difuzate zilnic in direct. Cele in care protagonistii mananca au cel mai mare succes.
Sociologii au gasit si o explicatie: din ce in ce mai multi tineri sud-coreeni traiesc singuri si simt nevoia sa aiba companie macar atunci cand stau la masa. Platforma are aproape opt milioane de vizitatori unici pe luna, iar 60% dintre ei au pana in 20 de ani.