Cum sa castigi cateva mii de euro dintr-un site
Internetul s-a dezvoltat in Romania mult mai repede decat alte domenii. Avem acces ieftin si de mare viteza, ceea ce face ca cei mai multi tineri sa fie prezenti zi de zi intr-o forma sau alta in lumea virtuala. Cum faci reusesti sa faci bani din asta?
Tinerii cu spirit antreprenorial incearca sa faca bani din fata calculatorului. Nu vorbim despre ilegalitati, ci despre afaceri perfect legale, care nu necesita decat un calculator si multa munca. Ulterior, eforturile se pot transforma in profit. Crearea, dezvoltarea si vinderea de site-uri reprezinta un business care poate aduce profituri de mii de euro.
Cum ajungi insa pana acolo? Primul pas e sa achizionati un domeniu web - costa cateva zeci de euro -, dupa care sa instalati un Wordpress si va apucati de treaba munca. Updatati in permanenta pe site informatii, fotografii, filmulete video etc. Este recomandat sa incarcati continut cat mai original posibil, pentru a fi cat mai vizibile pentru motoarele de cautare. Si daca am adus vorba de motoare de cautare, trebuie sa lucrati putin la SEO, care inseamna optimizarea site-ului pentru a fi cat mai sus in Google. Dupa cateva luni de munca, dupa ce site-ul a ajuns la un trafic de 400-500 de vizitatori zilnic, poate fi vandut cu cateva mii de euro. Pentru majorarea profitului, se poate lucra la mai multe site-uri in acelasi timp.
Cati bani poti cere pe un site?
In tarile din Vest, exista criterii si calcule destul de precise dupa care se poate stabili valoarea in bani a unui site. De exemplu, se iau in calcul numele site-ului, perioada de cand este deschis, indexarea in motoarele de cautare, ce pondere de continut original contine, design, etc. Apoi, exista o formula de calcul in functie de banii pe care ii face site-ul lunar.
Practic, valoarea site-ului = profitul lunar X 12 luni. Daca, de exemplu, un site face 100 de dolari pe luna din Google Adsense, un pret de pornire optim ar fi de 1.200 de dolari. In Romania, nu functioneaza inca aceste proceduri. Aici totul este la mica intelegere si pretul este fixat mai mult in functie de potentialul pe care un domeniu il are.
De asemenea, multe tranzactii au fost facute ca urmare a dorintei cumparatorului, de obicei, o companie mare, care vroia neaparat un anumit nume de domeniu, care era luat.
Pe acelasi subiect: