CyberFog, startup-ul romanesc care ajuta companiile sa devieze atacurile cibernetice
Pierderile inregistrate la nivel mondial din cauza crimei cibernetice au depasit 575 de miliarde de dolari anul trecut, doar in Statele Unite. Si cifra va creste cu peste 20% pana la finalul anului. Solutii de securitate apar mereu, dar putine reusesc sa tina pasul cu evolutia rapida a amenintarilor. Trei tineri romani au pus insa bazele CyberFog: startup-ul care dezvolta o solutie proactiva de securitate ce ajuta companiile sa devieze atacurile cibernetice.
Cei trei au pornit la drum in domeniul testarii si hacking-ului, insa au observat nevoia clientilor de a avea o solutie de securitate cibernetica mai eficienta. Toate acestea, in contextul in care solutiile deja existente pe piata erau reactive si nu opreau in mod adecvat atacurile cibernetice.
Au abordat problema dintr-un unghi diferit si asa a luat nastere CyberFog, startup care a absolvit recent cea de a doua editie a programului de pre-accelerare MVP Academy.
"CyberFog este o solutie proactiva de securitate care functioneaza ca un sistem de alertare timpurie: practic, ajutam companiile sa devieze atacurile cibernetice prin crearea a mii de computere si servicii false, care le ascund pe cele reale. Generand aceste computere false, este foarte dificil ca un atacator sa le identifice pe cele reale. In plus, am dezvoltat tehnologia pentru a putea utiliza dispozitive Internet of Things ca sa generam un numar foarte mare de computere false", explica Mihai Raneti, Co-Fondator & CEO CyberFog.
Mihai este un entuziast al Linux si al tehnologiilor open source, este pasionat de fizica cuantica si astrofizica, matematica si istorie.
Alaturi de el este Claudia Dehelean, COO si Co-Fondator, absolventa a unui MBA in resurse umane si o persoana creativa cu o experienta impresionanta in customer service.
Adina Brutaru, CCO & Co-Fondator, are o experienta de peste 11 ani in management si comunicare.
"Securitatea cibernetica a devenit o problema atat de serioasa la nivel mondial, incat nimeni nu isi permite sa o mai ignore. Ne adresam in principal institutiilor financiare / bancilor, companiilor mari sau celor care asigura infrastructura. Acestea cheltuie anual peste 300 miliarde de dolari pentru solutii de securitate cibernetica", povesteste Mihai.
In prezent, produsul lor este in versiune Alpha, iar antreprenorii continua sa il testeze si sa-l valideze cu piata. Au deja 10 clienti care platesc si sunt in discutii si cu altii, iar recent au incheiat doua parteneriate strategice cu T-Mobile Polonia si GTS Central Europe.
Au finantat pana acum dezvoltarea acestuia din resurse proprii, insa se confrunta cu diferite constrangeri de natura financiara, avand in vedere faptul ca dezvoltarea unei tehnologii in domeniu este costisitoare. Este cea mai mare provocare a tinerilor de la CyberFog, care sunt in prezent in discutii cu diferiti investitori si fonduri de investitii care sa le ofere cele necesare pentru a dezvolta aceasta tehnologie la nivel global. Obtin in prezent bani direct de la utilizatori, care platesc o taxa lunara, iar acestia pot alege si opțiunea de a plati o singura data pentru utilizarea produsului.
Participarea in programul de pre-accelerare MVP Academy i-a ajutat sa inteleaga cat de important este sa faci networking cu persoanele potrivite, dar si cat de dificil este sa inveti sa iti vinzi produsul. Au constientizat si faptul ca startup-uri din domenii diferite de activitate se confrunta cu probleme similare si au beneficiat de experient colegilor din program.
"Putem sa rezumam intreaga experiența MVP Academy intr-un singur cuvant: invatare, iar imaginea nu ar fi completa fara sa adaugam dificultate. Am invatat lucrurile experimentand si ne-a placut faptul ca am intalnit foarte multi profesionisti cu experienta care ne-au dat idei interesante. Cred ca orice startup in domeniul tehnologiei ar trebui sa nu rateze oportunitatea de a participa in acest program", concluzioneaza Mihai.
Nu sunt multe lucruri pe care le-ar face diferit acum daca ar avea ocazia sa porneasca din nou, insa ar lua serios in considerare sa isi dezvolte produsul din UK sau Statele Unite, unde exista mult mai multe perspective in industria securitatii cibernetice, in comparatie cu cele din Europa de Est. Pentru moment insa, echipa continua sa lucreze la dezvoltarea produsului din Romania.
Au identificat o oportunitate uriasa pe piata si ofera o solutie diferita, mai buna decat cele existente, pentru a devia atacurile cibernetice. Mai au nevoie doar de o finantare care sa ii ajute sa se extinda la nivel international.