Africanii descopera obiceiurile occidentale. Afacerile care rasuna pe continentul negru
Pe intreaga intindere a continentului african internetul nu razbeste, calculatoarele sunt prea scumpe, iar tranzactiile on-line mult prea complicate. Foarte utilizate sunt insa telefoanele mobile. Aproape 700 milioane de astfel de gadgeturi le permit africanilor sa aiba acces la informatii, chiar sa incheie business-uri, relateaza BBC.
Intr-o lume mult prea salbatica pentru tehnologia moderna, cateva companii au reusit in ultimii ani sa puna pe picioare o afacere care sa dea speranta poporului africa: comertul cu telefoane mobile, de altfel, singurul capabil sa le schimbe locuitorilor de aici stilul de viata, modul de comunicare.
Firma Slim Trader, fondata de americani cu origini nigeriene Femi Akinde, incearca sa usureze comertul de bunuri pe piata din Africa.
Akinde a creat Mobiashara, o aplicatie care le permite utilizatorilor de telefoane mobile sa caute si sa comande produse prin mesaje de tip text. Tehnologia furnizeaza retailerilor informatii, iar partenerilor le permite sa incaseaza banii prin intermediul platilor realizat prin intermediul mobilelor.
Cu parteneri precum operatorul estonian de zbor Aero Airlines, Slim Trader faciliteaza astazi tranzactiile complicate de odinioara, ca de exemplu achizitia biletelor de avion.
Umuntu Media este o alta companie web, care incearca sa serveasca industria telecom de pe continent. Umuntu a fost fondata in urma cu cativa ani de Johan Nel, originar din Namibia.
Potrivit lui Neil, Umuntu vrea “sa fie mai aproape de necesitatile actuale si sa le furnizeze utilizatorilor cele mai folositoare informatii”.
Umuntu furnizeaza stiri locale, job-uri disponibile, precum si o serie de alte servicii specifice fecarei in care activeaza. Dupa numai 18 luni de cand a fost lansata pe piata, Umuntu detine portaluri in noua tari. iNamibia, portalul din Namibia este deja cel mai mare site din statul african.
Dupa ce Umuntu a fost lansata si pe mobil, Neil a creat aplicatia Mimiboard, destinata comertului online. La inceput, aplicatia este utilizata pentru o anumita arie de activitate, urmand ca mai tarziu oamenii sa posteze prin intermediul tehnologiei ceea ce si-ar dori sa cumpere. In final, un furnizor le poate comercializa produsele ori serviciile cu ajutorul Mimiboard.
Neil da ca exemplu un pescar care povesteste, folosind Mimiboard, despre pestii pe care i-a prins. Ulterior, potentialii clienti vor sti unde gasesc peste proaspat si il vor contacta.
Mimiboard foloseste aceeasi tehnologie ca statiile radio si TV si poate fi accesat de pe telefoanele dotate cu sistemul de operare Android. Studentii din Kenya au inceput deja sa foloseasca acesta platforma pentru a vinde carti, noteaza BBC.
Dezvoltarea demografica a telefoanelor mobile s-a resimtit in ultimul timp mai ales in satele mici din Africa, scriu jurnalistii britanici. Companiile precum Umuntu si Slim Trader au vazut continentul negru ca fiind o oportunitate buna de exploatat, unde afacerile mici merg foarte bine, din cauza lipsei tehnologiei si infrastructurii.
Pe acelasi subiect: