Simplu, ieftin si rapid. De ce se tem clientii de cumparaturile online si cum pot evita capcanele tranzactiilor pe internet
Traim in epoca internetului, iar furnizorii de servicii au castigat tot mai mult teren in online, in ultimii ani. Platim taxe si impozite pe internet, achitam facturi sau facem cumparaturi. Fie ca este vorba despre haine, carti, vacante sau bilete la concerte, pe internet se poate cumpara aproape orice. Si totusi, desi ofertele sunt dintre cele mai diversificate, nu toata lumea are incredere sa faca tranzactii online.
Principalul motiv pentru care oamenii se feresc sa cumpere online este pentru ca le este teama ca le va fi fraudat cardul bancar sau ca ar putea plati suplimentar taxe pe care nu le-au previzionat, cum ar fi TVA sau taxe de transport.
In plus, exista o stare de neincredere din cauza imposibilitatii de a atinge si de a analiza produsul. Unii clienti se tem ca produsele comandate online nu corespund realitaii odata ce sunt livrate si astfel fac cheltuieli inutile.
O alta temere a celor care se feresc sa cumpere online tine de posibilitatea ca informatii personale precum adresa sau numarul de telefon sa fie facute publice.
”Temerile acestea isi au originea in lipsa informarii corecte, din surse avizate, asupra implicatiilor cumparaturilor online. In plus, ca in orice alta situatie de achizitie a unui produs oarecare, clientul trebuie sa aleaga acel magazin online profesionist, care livreaza calitate si satisfactie clientilor sai. Putem afla cu usurinta detalii, prin cautari pe internet si din opiniile altor cumparatori”, a explicat Liviu Dumitru, Managing Partner la compania de marketing online Wizart Studios.
Unii clienti considera ca odata ce au efectuat achizitia online, in cazul in care la livrare constata neconcordante, nu pot returna produsul si astfel se simt pagubiti. Potrivit legislatiei in vigoare (legea 365/2002, a contractelor la distanta), cumparatorul are dreptul sa returneze un produs in termen de 10 zile.
La ce trebuie sa fie atenti clientii care fac cumparaturi online
“Clientii trebuie sa stie ca un magazin online serios functioneaza dupa legislatia in vigoare, o serie de acte normative asigurand securitatea si confortul clientului in comertul online. Potrivit legii, contractele incheiate prin mijloace electronice produc toate efectele pe care legea le recunoaste contractelor, daca respecta conditiile de validitate conform legii 365/2002”, a spus Dumitru.
Potrivit legii, magazinul online este obligat sa publice datele de identificare intr- o forma clara, vizibil si permanent. Totodata, comunicarile oficiale, precum emailuri de marketare si newsletter, sunt trimise destinatarilor numai in cazul in care acestia le-au solicitat.
In plus, produsul trebuie sa respecte cateva conditii minime de continut: sa fie usor identificabil emitentul, ofertele promotionale, competitiile si jocurile sa aiba afisate conditiile de participare.
Si clientii au obligatii in relatia cu vanzatorii online
Potrivit lui Liviu Dumitru, clientii trebuie sa pastreze o relatie profesionala si un limbaj adecvat, sa detina un singur cont, individual si netransmisibil pe un site sis nu furnizeze informatii false, inexacte sau voit inselatoare.
In plus, trebuie sa citeasca cu atentie si sa respecte termenii si conditiile de utilizare ale site-ului. In caz contrar, furnizorul isi rezerva dreptul de a suspenda sau restrictiona, in intregime sau in parte, accesul la cont sau la unele sectiuni ale contului.
Potrivit site-urilor de specialitate, in 2011, peste 2 milioane de romani si-au facut cumpaturile online, fie pentru ca au fost ademeniti de preturile mai mici fata de cele din magazinele traditionale, fie pentru ca asa au evitat aglomeratia din centrele comerciale. Cei mai multi au ales portalurile cu reduceri si cu ajutorul cupoanelor, au obtinut discount-uri si de 90% la unele produse.
Cei mai multi romani cauta chilipiruri. Astfel, intr-un top al vanzarilor online, pe primul, loc se afla cupoanele de reduceri (19% din totalul tranzactiilor), urmate de bilete de avion si vacante (18%), servicii (8%) si bilete la spectacole (5%).
Citeste si:
Pe acelasi subiect: