Panasonic se asteapta la pierderi record de 10 miliarde de dolari
Panasonic prognozeaza o pierdere anuala neta pe 2011 de 10,2 miliarde de dolari, echivalentul a 780 de miliarde yeni, din cauza incetinirii economiei si a fenomenelor naturale nefavorabile, informeaza Bloomberg.
Panasonic, cea mai mare companie producatoare de televizoare, fondata in anul 1918, a anuntat pierderile in acelasi timp cu Sony si Sharp.
Acum, presedintele Fumio Ohtsubo reduce numarul angajatilor si incearca sa transforme Panasonic intr-un lider in panouri solare si baterii reincarcabile.
“Nu ne asteptam ca piata consumatorilor de electronice sa se imbunatateasca prea curand”, a declarat Yuuki Sakurai, CEO al Fukoku Capital Management, care gestioneaza 7,4 miliarde de dolari. “Este o neconcordanta intre produsele fabricate si ceea ce consumatorii cauta”, a continuat acesta.
Panasonic anunta ca profitul operational total va fi de 30 de miliarde de yeni la sfarsitul lunii martie, in timp ce o prognoza anterioara a companiei se ridica la 130 de miliarde de yeni.
Au fost schimbate si previziunile pentru veniturile anuale de la 8,3 miliarde de yeni, la 8 miliarde. Compania a redus, de asemenea, si planul de cheltuieli la 300 de miliarde de yeni, de la 320 miliarde.
“O pierdere de 780 de miliarde de yeni este ceva neasteptat. Panasonic trebuie sa introduca un produs special”, este de parere Koji Toda de la Resona Bank, Tokyo.
Producatorul televizoarelor Viera si a camerelor Lumix a sistat in octombrie activitatea a trei fabrici din Thailanda, ca urmare a celor mai grave inundatii din ultimii 70 de ani. Compania stimuleaza iesirile si achizitioneaza mai multe piese de peste granite, dat fiind faptul ca prelucrarea lor este mai scumpa in interiorul Japoniei.
La randul ei, Sony se asteapta la o pierdere anuala de 220 de miliarde de dolari. Sharp, cel mai mare producator de ecrane LCD, prevede pe minus 290 de miliarde dolari si inregistreaza cea mai mare pierdere de cand a fost fondata.
Panourile solare sunt de viitor
In luna noiembrie, Panasonic a anuntat ca va investi 45 de miliarde de yeni pentru constructia unei instalatii de panouri solare si module in Malaysia. Compania, care produce si cuptoare cu microunde sau masini pentru gatit orezul, isi schimba baza de achizitii din Osaka, in Singapore, pentru a cumpara mai multe piese din Asia.
Panasonic intentioneaza sa accelereze expansiunea sa in afacerea cu panouri solare si baterii reincarcabile odata cu achizitionarea Sanyo, cel mai mare producator japonez de baterii.
Panasonic a cumparat o parte din Sanyo in 2008, iar anul trecut in totalitate. Tot in 2011, compania a fuzionat si cu Panasonic Electric Works care produce sisteme de iluminare si fire electrice.