Consumatorul din Capitala, care avea un credit de nevoi personale in euro, a reclamat existenta comisionului de risc in contractul de credit, transformat ulterior de catre banca in comision de administrare, care incarca rata lunara cu 56 euro.

Clientul a solicitat restituirea integrala a comisionului si eliminarea lui din ratele scadente ramase pana la incheierea creditului.

In urma negocierii, banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, suma cu care a si fost inchis creditul.

"Banca a fost receptiva si, desi creditul a fost luat inainte de 2010, in urma negocierilor avute, partile au ajuns la o intelegere privind stingerea in integralitate a creditului, deci consumatorul nu a mai achitat nicio suma de bani catre banca pentru cele sapte rate de credit ulterioare. Cert e ca a existat bunavoita din partea ambelor parti, iar dosarul s-a finalizat rapid si benefic atat pentru consumator, cat si pentru banca", a declarat conciliatorul CSALB din acest caz, Camelia Popa, potrivit News.ro.

Potrivit CSALB, acesta este cel mai rapid dosar solutionat prin intermediul Centrului.

Precedentul record era de noua zile, fiind detinut de un litigiu dintre o consumatoare de 69 de ani si banca la care avea un credit de consum in lei, solutionat in luna februarie.

CSALB a fost infiintat in 2015 printr-o ordonanta de urgenta, care a transpus in legislatie o directiva europeana pentru solutionarea ca alternativa extrajudiciara a litigiilor dintre institutiile financiare si clienti.

Crearea CSALB a starnit controverse in special din cauza modului de finantare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni in special de la banci si de la institutiile financiare nebancare (IFN), astfel ca nu vor exista costuri pentru clienti.