“Caracatita” din portul Constanta a prejudiciat statul cu peste 60 mil. euro. Ce rol jucau autoritatile? VIDEO
Senatorul si secretarul general de la Interne sunt suspectati ca fac parte dintr-o caracatita ce voia sa controleze institutiile statului roman. Este afirmatia procurorilor anticoruptie, care descriu o retea ce ar fi adus in Romania zeci de transporturi cu mafuri din China, iar pentru ele autortiatile nu au incasat niciun ban. Astfel, prejudiciul s-ar ridica la peste 60 de milioane de euro. In grupare sunt incluse alte 28 de persoane pentru care procurorii au cerut mandate de arestare, iar senatorul Mircea Banias a primit interdictie de a parasi localitatea.
Anchetatorii creioneaza o adevarata caracatita ale carei capete erau senatorul si secretarul general de la Interne. Din ea ar face parte sefi sau executanti din cadrul Vamii Portuare Constanta, politisti de fronitera, comisionari vamali si patroni de firme.
Traseul marfurilor care ajungeau din China in Romania era presarat, sustin procurorii, de membri ai gruparii care astfel protejau transportul. Inainte ca de pe vapor sa fie descarcat containerul, intermediarul vamal infiinta o firma pe numele careia facea toate actele pentru marfa.
Ajunsa in port, aceasta era preluata de un comisionar vamal care prezenta documentele vamesului. Acesta ar fi trebuit sa controleze fizic marfa, insa, spun anchetatorii, uita de acest aspect.
El stabilea ca marfa avea putine taxe de platit si inainta dosarul sefului biroului vamal care, corupt si el, inchidea ochii si dadea verde. Marfa ajungea apoi in depozite din Capitala unde era preluata de chinezi ce o vindeau in engros-uri.
Toti cei care participau la contrabanda, sustin investigatorii, ar fi fost mituiti, sumele aruncate in joc fiind cuprinse intre 1.000 si 7.000 de dolari pentru un transport, de persoana.
In 2010, Mircea Banias, senator PDL, ar fi promis celui ce era director in compania nationala administratia porturilor maritime constanta, ca va face in asa fel incat un proiect de restucturare a autorităţii vamale Constanta va fi blocat. Ei bine, acest proiect a prins forma abia acum, in 2011, in urma cu o spatamana. De asemenea, Banias ar fi promis ca impiedica numirea unei persoane intr-o functie de conducere.
Si Laurentiu Mironescu ar fi facut uz de functia lui. Procurorii spun ca un fost vames, Catalin Pilca, i-ar fi dat 8.000 de lei ca sa fie ajutat sa ajunga director în cadrul Companiei Nationale Administrarea Porturilor Maritime Constanta.
Mironescu a pus in incurcatura serviciul de informatii al Ministerului de Interne care acum trebuie sa explice de ce nu l-a informat pe ministru ca Mironescu este monitorizat pentru fapte de coruptie si a permis numirea lui pe o functie de conducere.
Pe acelasi subiect: