Femei in CTRL: Claudia Florea in industria frumusetii. "Consumatoarele sunt ambasadoare ale brandului"
Ce convinge o femeie sa aleaga un anumit brand de cosmetice cand are de ales intre sute de variante? Claudia Florea, Marketing Manager la Vichy, una din cele mai importante firme de dermocosmetice din lume, s-a specializat in cautarea raspunsului. Obiectivul ei, tradus din rom-engleza marketingului, este sa gaseasca strategii de promovare pentru produsele brandului astfel incat consumatoarele sa le tina minte calitatile si sa le aleaga in detrimentul altora.
Din fericire pentru ea, frumoasa industrie a cosmeticelor a fascinat-o intotdeauna, asa ca isi face meseria cu placere. S-a visat in aceasta lume si visul i s-a indeplinit. ”Mi-am dorit suficient de mult asa ca mi-a iesit in cale sansa. Am gasit un anunt de angajare la L’Oreal in holul facultatii”, povesteste Claudia despre inceputurile ei la companie, in urma cu 6 ani. Era studenta la ASE cand a devenit stagiar si, in timp, a fost promovata ca Brand Manager si apoi ca Marketing Manager.
Consumatoare aduse in prim-plan
Ca sa stii sa vinzi produse de calitate trebuie sa stii totul despre ele, inclusiv cum se simt pe piele. “Abia astept sa testez fiecare noua lansare”, povesteste Claudia. Iar pentru a-si face o parere despre consumatoare, ea se intalneste adesea cu grupuri de femei pentru a afla ce parere au despre produse. “Una dintre primele campanii la care am lucrat a fost pentru o crema dedicata femeilor peste 50 de ani. A fost interesanta ideea de a face in presa un testimonial cu consumatoarele noastre. A fost o experienta foarte interesanta, sa ne cunoastem consumatorele si sa le oferim putina „faima”. Din spatele „cortinei” le-am adus in prim-plan, ca pe veritabile ambasadoare ale brandului., explica ea si spune ca discutiile cu diferite grupuri de consumatoare au fost cele mai placute experiente de cand lucreaza in companie. Claudia Florea (prima din stanga) alaturi de colegele ei la lansarea unui fond de ten Vichy
Inca un vis indeplinit
In curand insa, ea va lua o scurta pauza: trebuie sa se ocupe exclusiv de o viitoare consumatoare Vichy, fiica ei. Claudia va deveni mama pentru prima oara in aceasta toamna si isi va lua o mica vacanta de la promovat produse dermocosmetice pentru a cumpara si aplica produse pentru bebelusi. La fel ca si cu slujba, fiica ei a fost un vis indeplinit. “Se pare ca mi-am dorit suficient de mult sa fie fetita, deci va fi fetita”, spune ea zambind. Daca si alte fete isi doresc la fel de mult sa lucreze in industrie, Claudia are cateva sfaturi pentru ele. “Sa-si transforme pasiunea intr-un atuu, adica sa se informeze, sa aiba pareri bine conturate despre branduri, sa le inteleaga pozitionarea si consumatorii. Ceea ce vreau sa spun este ca ar fi util sa patrunda mai in „profunzimea” acestei industrii”, spune ea.
Relaxare, vin si shopping
Ea nu doar marketizeaza beneficiile apei termale din Franta, se pare ca intr-adevar este legata afectiv de acea tara. “Vacanta cea mai frumoasa de pana acum a fost in Provence, unde de altfel am petrecut si luna de miere. Anul acesta plec in Toscana unde ma astept sa fie la fel de idilic.”, explica Claudia nerabdatoare. Iar concediul va fi un bun prilej de a-si innoi garderoba. “In general imi cumpar haine mai „consistent” de doua ori pe an, cand merg in concediu in strainatate. Traiesc cu senzatia ca in strainatate platesc mai putin pentru hainele pe care as putea sa le iau si din Romania”, spune ea. Claudia Florea este Marketing Manager Vichy.