Este sau nu legala taxa de acces pe Autostrada Soarelui, rotunjita in favoarea statului? VIDEO
Iata o intrebare care ii framanta pe romanii care merg la mare in aceasta perioada. Daca pana acum doua luni pentru un autoturism soferii plateau 10 lei, odata cu majorarea TVA functionarii le cer 11 lei.
Cu alte cuvinte, cresterea este mai mare de 5%, iar asta inseamna ca cei de la Compania Nationala de Autostrazi au rotunjit suma din burta, ca sa nu se mai strofoace sa dea rest.
Toti cei care merg spre litoral stiu ca trebuie sa pregateasca bani pentru aceasta taxa.
La Fetesti este de 11 lei, chiar daca majorarea TVA cu 5% decisa de Guvern ar fi trebuit sa duca la o crestere a tarifului de la 10 lei la 10 lei si 40 de bani. In realitate, soferii platesc cu 60 de bani in plus. La fel patesc si motociclistii si cei cu microbuzele, care dau cu 65, respectiv 25 de bani mai mult decat ar trebui.
Diferentele din tabel intra in visteria Companiei Nationale de Autostrazi care, in sezon, incaseaza sume frumusele. In doar trei saptamani s-au strans peste 30.000 de euro, peste majorarea TVA.
Explicatia pentru aceste diferente pare amuzanta. Iata ce spune Lucian Calmus, director incasari-venituri CNADNR: "10,4 lei ar fi insemnat o ingreunare fantastica a activitatii. Ganditi-va ce ar fi insemnat sa primesti rest la bani, la leu, de la 100 de lei plus moneda divizionara necesara acolo."
Soferii nu si-au ascuns insa nemultumirea. Chiar daca autoritatile sustin ca s-au gandit la binele soferilor nu-i ajuta foarte mult. Drumul spre mare ramane aglomerat.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS