Comsioanele la bancomat cresc de 6-7 ori atunci cand sunt folosite ATM-urile altor banci. Asociatia Utilizatorilor de Servicii Financiare sprijina afisarea costurilor pe ecranele terminalelor
Bancomat
Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) sprijina initiativa ANPC de a impune prestatorilor de servicii de plata obligatia informarii consumatorilor in legatura cu toate comisioanele percepute atunci cand utilizeaza terminalele ATM, precizand ca exista diferente si de 6-7 ori.
"Adesea, consumatorii platesc comisioane foarte mari pentru utilizarea bancomatelor, in special atunci cand utilizeaza ATM-urile altor banci. Se poate ajunge ca, pentru aceeasi suma de bani retrasa, nivelul comisionului platit sa fie si de 6-7 ori mai mare. Tocmai din acest motiv initiativa ANPC de informare a consumatorului in legatura cu acest aspect este extrem de utila pentru consumatori", afirma Alin Iacob, presedintele AURSF, potrivit Mediafax.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat marti un proiect de ordin prin care bancile vor fi obligate sa afiseze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operatiunilor pe care un client doreste sa le efecuteze cu un card de debit sau credit, exprimate in suma exacta, nu procentual.
"Prestatorii de servicii care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii, conform prevederilor prezentului ordin", se arata in proiectul de ordin.
Bancomatele trebuie sa afiseze pe ecrane toate informatiile legate de costurile tranzactiei, in ordinea operatiunilor efectuate de catre client, acesta avand astfel posibilitatea de a renunta la operatiunea respectiva, fie ca este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plati de facturi sau alte servicii solicitate.
Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput.
AURSF solicita ANPC sa organizeze cat mai urgent o intalnire la care sa poata sa participe toate partile interesate, pentru identificarea celor mai potrivite variante de realizare a scopului propus de proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
Consiliul Patronatelor Bancare din Romania reclama timpul relativ scurt de dezbatere publica acordat de ANPC privind proiectul de ordin privind afisarea comisionalelor in suma absoluta la retragerile de numerar de la bancomate, precum si faptul ca nu au fost consultate anterior publicarii acestuia.
"Orice masura menita a satisface acest obiectiv, inclusiv aceasta initiativa recenta a ANPC, va fi sprijinita de catre CPBR cu conditia ca asemenea masuri sa fie implementate in mod constructiv si sa nu produca distorsiuni in piata. Astfel, in ceea ce priveste proiectul de Ordin al ANPC, CPBR considera ca ar fi trebuit initiat un proces consultativ mai amplu, care sa cuprinda si reprezentanti ai comunitatii bancare inca dinaintea publicarii proiectului, pentru a putea discuta diferitele aspecte de ordin tehnic si operational ce tin de asemenea initiativa si a evita astfel posibile reveniri asupra formei initiale", se arata intr-o pozitie transmisa de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).
Consiliul Patronatelor Bancare din Romania a fost infiintat in acest an si cuprinde sase dintre cele mai mari banci din Romania: BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit - Tiriac, Volksbank Romania si ING Bank Romania.
Pe acelasi subiect: