Gigantul american Citibank vrea sa renunte la clientii persoane fizice din Romania
Citigroup a prezentat miercuri un plan de "repozitionare", cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile si a imbunatati eficienta. Printre masuri se numara vanzarea sau restrangerea semnificativa a operatiunilor de consumer banking din Romania, Turcia si alte trei tari.
"Ca rezultat al masurilor de repozitionare, Citi se asteapta sa vanda sau sa restranga semnificativ operatiunile consumer in Pakistan, Paraguay, Romania, Turcia si Uruguay", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de grupul american, citat de Mediafax.
In cazul Romaniei, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor.
"Desi Citibank Romania are un portofoliu puternic si cu o crestere rapida, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica", se spune in comunicat.
Citi precizeaza ca in perioada urmatoare nu vor exista modificari in ceea ce priveste felul in care Citibank Romania isi deserveste clientii persoane fizice si in felul in care conduce operatiunile locale de retail.
"Dorim sa subliniem faptul ca aceasta decizie nu va influenta angajamentul bancii fata de Romania, unde avem o prezenta inca din 1996. In viitor, Citibank Romania va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii"
Citibank Romania are 460 de angajati. Reprezentantii bancii nu au precizat cati dintre acestia sunt implicati in operatiunile retail si cati vor fi afectati de masuri.
"Facem demersurile necesare ca rezultatul final sa aiba un impact minim asupra angajatilor si clientilor nostri", noteaza Citibank Romania.
Planul de repozitionare va genera in trimestrul al patrulea al acestui an cheltuieli exceptionale de 1 miliard de dolari, iar economiile se vor ridica la 900 milioane de dolari anul viitor, apoi 1,1 miliarde dolari pe an incepand din 2014, potrivit bancii.
Strategia Citigroup presupune focusarea pe operatiunile din cele 150 de orase care au cel mai ridicat potential de crestere in zona de consumer banking, astfel ca banca va optimiza reteaua de sucursale si va efectua concentrarea operatiunilor in zone metropolitane importante. Astfel, grupul va inchide 14 sucursale in Brazilia, 7 in Hong Kong, 4 in Ungaria, 15 in Coreea de Sud si 44 in Statele Unite. Banca noteaza ca va continua sa investeasca in operatiunile din aceste tari, iar dupa repozitionare va detine peste 4.000 de sucursale de retail in intreaga lume.