Yahoo! este una dintre cele mai importante companii care activeaza in sfera internetului, iar yahoo.com, pagina sa principala, este una dintre cele mai accesate din lume. Numai in ianuarie, site-ul a avut 119 milioane de vizitatori, cu 9% mai mult fata de anul trecut, noteaza Businessweek.

Noua versiune a yahoo.com, care este disponibila incepand de miercuri, reprezinta incercarea lui Mayer a aduce la zi motorul de cautare, o idee pe care o avea in plan inca de la preluarea conducerii companiei, din luna iulie. Cea mai vizibila modificare este adaugarea unui “news feed”, asemanator celui al Facebook si Twitter, care va aduce utilizatorilor stiri, articole, videoclipuri si mesaje publicitare.

Utilizatorii care se vor loga atat prin contul de Yahoo!, cat si prin cel de Facebook, vor primi informatii personalizate, bazate pe experientele anterioare avute pe internet, dar si articole apreciate de catre prietenii lor.

Credem ca este momentul sa modernizam Yahoo! Pentru mine, este important ca pagina sa fie dinamica, sa apara proaspata si intuitiva, ca sa nu mai vorbesc ca trebuie sa aiba un design atragator”, a declarat Marissa Mayer intr-un interviu.

Aceasta a adaugat ca s-a intalnit saptamanal cu echipa de creatie a companiei pentru a pune la punct detaliile legate de imagine.

Mayer spune ca vor sa se indeparteze de ideea unui simplu “home page” (n.r. pagina de deschidere), mai ales ca site-ul va oferi acum o experienta personalizata. Utilizatorii pot sterge anumite fluxuri de stiri, care nu ii intereseaza, sau pot sublinia acele subiecte care le-au atras atentia.

Vechea versiune de Yahoo! aducea laolalta stiri de la Associated Press, Reuters si New York Times, alaturi de articole proprii, din domenii precum stil de viata, entertainment si sanatate. Acum, toate aceste subiecte vor fi integrate intr-un flux de stiri personalizat, unul mai relevant pentru utilizator si care, spera Mayer, il va face pe acesta sa petreaca mai mult timp pe site.

De asemenea, reclamele de la sponsori vor aparea si in news feed, nu numai pe lateralele paginii, o idee care se poate dovedi extrem de profitabila pentru companie. Yahoo! va folosi un serviciu numit Facebook Connect, pentru a importa date despre utilizatori de la reteaua de socializare. Relatia dintre Yahoo! si Facebook dureaza din 2009.

“Multe dintre atuurile Facebook sunt disponibile si userilor de Yahoo! Este o relatie pe care vrem sa o consolidam si avem o dorinta puternica de a aduce utilizatorilor nostri un continut cat mai valoros”, a declarat Mayer saptamana trecuta, in cadrul unei conferinte din San Francisco.

Intrebata daca are de gand sa faca acelasi lucru si cu Twitter, CEO-ul nu a exclus posibilitatea, spunand ca isi imagineaza ca Yahoo! va trece prin mai multe schimbari de-a lungul anului.

E vorba despre o cadenta, despre a ramane mereu proaspat si la curent si asta presupune schimbari periodice de design. Asteptarile oamenilor au crescut si cred ca ar trebui sa fie mai multe update-uri pe an asupra oricarei aplicatii sau pagini importante de pe site. Aceasta este prima modificare din acest an, dar mai urmeaza multe altele”, promite Mayer.

Luna trecuta, vanzarile Yahoo! pentru cel de-al patrulea trimestru s-au ridicat la 1,22 miliarde de dolari. Actiunile au luat si ele un avant de 34% de cand Marissa Mayer a venit la carma companiei, investitorii lasandu-se convinsi de credibilitatea ei, bazata pe experienta anterioara de la Google, acolo unde aceasta a fost unul dintre primii angajati.