Vodafone a incheiat 2011 cu 8,3 milioane clienti, in scadere dupa deconectarea cartelelor inactive
Vodafone Romania a incheiat anul 2011 cu 8,327 milioane de clienti, in scadere cu 3,1% fata de nivelul din septembrie, respectiv cu 15% raportat la sfarsitul anului 2010. Declinul a fost determinat si de deconectarea utilizatorilor PrePay inactivi.
"Numarul de cartele prepaid este semnificativ mai mic, ca urmare a intreruperii distributiei gratuite de SIM-uri, o activitate care creste artificial baza de clienti", a declarat Iñaki Berroeta, presedinte si CEO Vodafone Romania, intr-un comunicat transmis joi de companie.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut la 7,3 euro in ultimul trimestru calendaristic din 2011, al treilea trimestru al anului fiscal 2011-2012, de la 7,2 euro in perioada iulie-septembrie, respectiv 6,2 euro in perioada corespunzatoare din 2010, potrivit datelor anuntate de Vodafone.
Astfel, indicatorul ARPU a urcat cu 9,3% in trimestrul al patrulea calendaristic, fata de aceeasi perioada din 2010.
Din totalul clientilor la 31 decembrie, 41% reprezentau abonati, iar 59% utilizatori in regim PrePay, pe baza de cartela.
Compania subliniaza cresterea semnificativa a numarului de clienti si a veniturilor pe segmentul datelor mobile. Numarul clientilor Vodafone Romania in zona serviciilor de internet mobil a crescut cu 77% fata de trimestrul al treilea calendaristic, respectiv cu 75% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Veniturile din internet mobil au urcat cu 33% fata de trimestrul anterior si cu 58% raportat la aceeasi perioada din 2010, se spune in comunicat, potrivit Mediafax.