Veniturile Renault au scazut cu 12% in primul trimestru, la 8,27 miliarde de euro
Veniturile grupului Renault, al doilea mare producator auto din Franta, au scazut in primul trimestru cu 12%, la 8,27 miliarde euro, dupa ce cresterea livrarilor in afara Europei nu a putut compensa intensificarea declinului pietei europene, aflata in al saselea an de contractie, scrie Bloomberg.
Analistii consultati de Bloomberg anticipau venituri de 8,57 miliarde de euro.
Renault si rivalul PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto din Franta, si-au redus estimarile privind vanzarile totale de autoturisme din Europa in acest an. Recesiunea din statele zonei euro a impins piata la minimul a doua decenii.
Contractia pietei auto europene a contribuit si la declinul cu 26% al profitului operational al constructorului german Volkswagen in primul trimestru, respectiv cu 56% in cazul grupului Daimler.
Cursul de schimb a avut un impact negativ de 251 milioane de euro in veniturile grupului francez in primul timestru. Variatia monedelor din Argentina si Brazilia fata de euro a avut cel mai puternic efect negativ.
Livrarile in Europa ale Renault au scazut cu 12% in primul trimestru. Grupul a inrautatit prognoza privind contractia pietei auto de la 3%, cat anticipa anterior, la 5%. Peugeot a revizuit de asemenea negativ estimarea privind declinul pietei europene, de la 3-5% la 5%.
Vanzarile Renault in regiunea Eurasia, care include si fostele state sovietice, au urcat cu 21%. Livrarile in Orientul Mijlociu si Africa au avansat cu 9,1%, iar cele catre piata din Asia-Pacific cu 3,8%.
Renault a consemnat un declin de 8% pe piata din America de Nord si America de Sud. Scaderea a fost influentata puternic de declinul grupului cu 19% in Brazilia, unde o fabrica Renault a fost inchisa in cadrul unui proiect de extindere a productiei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS