Si marile companii dau rateuri. De la bautura cu cocaina la Windows Vista: 10 produse care au esuat inca de la lansare FOTO
Doar daca ai o idee buna, asta nu inseamna ca te vei imbogati. Sa luam ca exemplu bautura energizanta care combina alcoolul cu cofeina si care era un produs perfect pentru tinerii dornici de senzatii noi. Cateva spitalizari in randul consumatorilor au fost de ajuns pentru ca produsul sa fie interzis in scurt timp de la lansare. Si nu este singurul caz al unui produs care s-a dovedit un fiasco inca de la lansare.
Giganti ca Apple, Google sau McDonald's au avut, pe langa succesele de business rasunatoare, care le-au adus notorietatea de astazi, si incercari deloc fericite pe care le-au retras rapid de pe piata.
Iata mai jos cateva exemple de produse “ratate” din ultimii 20 de ani:
1. Google Wave
Dupa mai putin de un an de la lansare, Google a inchis definitiv serviciul de instant-messaging, in august 2010. Un serviciu combinat de mesagerie, email si retea sociala, Google Wave a fost ori prea complicat, ori a fost lansat mai devreme decat trebuia.
2. Windows Vista
Cea mai buna noua versiune a sistemul de operare, Windows Vista Ultimate, lansat in 2009, avea probleme de compatibilitate, de viteza si necesita calculatoare foarte performante. Respingerea de catre clienti a fost atat de mare, incat Microsoft s-a grabit sa lanseze alt sistem de operare – Windows 7.
3. Sony Mylo
In 2006, Sony a lansat un produs numit Mylo, care indeplinea mai multe functii – navigare pe internet, telefon si player video. Desi parea o idee buna, produsul nu s-a bucurat de succes si nu s-a regasit in marile lanturi de distributie. Si desi Sony a relansat produsul in 2009, vanzarile au fost la fel de slabe, iar compania a abandonat proiectul.
4. iPod-ul Hi-Fi
Tot in 2006, Apple a creat unul dintre putinele produse cu care nu a avut succes. In principiu, iPod-ul Hi-Fi era un dispozitiv de ascultat muzica in sufragerie, dar care avea un pret prea mare pentru ceea ca oferea. Desi avea o calitate buna, clientii s-au plans ca pretul de 350 de dolari este prea mare doar pentru un iPod stereo. Produsul a fost vandut un an si jumatate, dupa care a fost retras de pe piata.
5. Microsoft Zune
Dupa ce Apple a “spart” piata cu celebrul iPod, Microsoft nu a acceptat infrangerea si a venit cu o replica – Zune. Care a fost si singurul player de muzica de la Microsoft si pe care nu l-a cumparat nimeni. Zune a fost cel mai rasunator esec al companiei.
6. Bautura energizanta cu cocaina
La mijlocul anilor 2000, in plina expansiune a bauturilor energizante, o companie s-a gandit sa-si numeasca produsul dupa o substanta foarte populara, dar ilegala. In scurt timp insa, parintii revoltati au facut campanii in mass-media pentru interzicerea bauturii, ceea ce s-a si intamplat.
7. Pontiac Aztek
Primul SUV crossover de la General Motors, pe care revista Times la- desemnat cel mai urat autoturism al tuturor timpurilor, a fost lansat in 2001 si a fost produs pana in 2005.
8. iSmell – “odorizant” pentru calculatoare
Se stie ca mirosul este strans legat de memorie si ne ajuta sa ne amintim situatii si intamplari din trecut. Luand in considerare acest lucru, compania Digiscents s-a gandit sa dea lovitura, in 2001, cu un dispozitiv care, atasat la calculator, emana diferite mirosuri. iSmell se conecta la calculator prin USB si, in functie de pagina de internet accesata, emana parfumuri diferite. Poiectul nu a trecut de faza de prototip.
9. Hamburgerul pentru adulti de la McDonald's
McDonald's Arch Deluxe a fost lansat ca fiind un produs pentru adulti, care voia sa sparga cliseul ca reteaua de fast-fooduri se adresa copiilor si adolescentilor. Lansat in 1996, hamburgerul era prezentat ca fiind mai sofisticat si era servit cu cartofi prajiti, salata, ceapa, rosii si cu un sos de mustar si de maioneza cu reteta secreta. Compania a investit 100 de milioane de dolari intr-o campanie de promovare, dar produsul nu s-a bucurat de succes.
10. Four Loko – bautura alcoolica cu cofeina
Inca de la lansare, in 2005, producatorul s-a concentrat pe o campanie de promovare bazata pe ideea de sanatate. Dupa ce mai multi tineri au fost spitalizati in urma consumarii bauturii, produsul a fost interzis.
Sursa: Business Insider
Pe acelasi subiect: