Restrictiile tot mai puternice transforma radical industria tutunului. Noua afacere care imbogateste companiile producatoare de tigari
Imperial Tobacco, compania producatoare de tigari cu a patra cota de piata din lume, a dezvaluit ca are de gand sa isi dezvolte propriul brand de tigari electronice sau sa achizitioneze unul deja existent. Motivul este scaderea continua a profitului din tutun, se arata pe site-ul vaperanks.com.
Ca si alte companii producatoare de tigarete care opereaza pe pietele din Europa si SUA, producatorul brandurilor Davidoff si Gauloises se confrunta cu o scadere a cererii la tutun. Asa ca Imperial Tobacco cauta alte oportunitati pentru a-si mentine cota de profit, in conditiile noului climat, mai putin prielnic. Ultima idee propusa actionarilor este intrarea pe piata tigaretelor electronice.
“Analizam oportunitatile si incepem sa ne dezvoltam in mod activ in aceasta zona, in prezent”, a spus CEO-ul Imperial Tobacco, Alison Cooper, adaugand ca grupul este deschis si unor eventuale achizitii sau preluari. Ideea nu este neaparat una noua, compania incepand sa-si dezvolte aceasta latura inca din 2012, intr-una din sucursalele sale.
“Tigarile electronice cresc intr-un ritm fenomenal din cauza restrictiilor la fumat. Am monitorizat situatia si vrem sa ne implicam mai mult in acest domeniu”, spunea la vremea respectiva Alex Parsons, directorul de comunicatii al firmei.
Compania calca pe urmele altora din industrie, care au intrezarit deja oportunitatea de dezvoltare. Aceasta ramura a industriei creste intr-un ritm sustinut, desi deocamdata are o cota de piata extrem de mica in comparatie cu cea detinuta de tigarile clasice. Unii analisti prognozeaza insa ca lucrurile s-ar putea schimba radical in urmatorii zece ani.
In prezent, vanzarile de tigari inregistreaza un declin in tarile dezvoltate si nimeni nu se asteapta la o imbunatatire a situatiei in viitorul apropiat. De altfel, analistii se asteptau ca Imperial Tobacco sa aiba o crestere a actiunilor de 5,6%, insa castigurile per actiune au scazut cu 3,1%, in perioada octombrie-martie.
Pe de alta parte, unii specialisti din industrie sustin ca tigarile electronice vor deveni cea mai mare oportunitate de investitie din secolul acesta, potrivit menafn.com. Afacerea se extinde intr-un ritm ametitor si cele mai mari branduri de tutun se reorienteaza puternic deja catre acest sector.
Feedback-ul din piata este pozitiv iar oportunitatile financiare, uriase. Potrivit specialistilor din sanatate, tigaretele electronice castiga teren din cauza interdictiilor tot mai dese pentru fumatul in spatiile publice. In schimb, aceste dispozitive pot fi folosite practic oriunde, fiind astfel preferate de catre fumatori, care le considera si mai putin daunatoare.
Acest sector creste atat de puternic, incat doar un procent din piata globala a produselor care inlocuiesc nicotina si din cea a tutunului conduce catre o industrie in valoare de 4,3 miliarde de dolari.
Pe acelasi subiect: