Povestea din spatele Dreamtime. Cum a ajuns o afacere 100% românească să concureze cu giganți mondiali ai fotografiei
Deşi mulţi români folosesc imagini de la Dreamstime, puţini ştiu că e o companie 100% românească.
Dreamstime a fost lansată de doi antreprenori români, Şerban Enache şi Dragoş Jianu în urmă cu 15 ani, scrie Business Review.
La ora actuală este cea mai mare comunitate de fotografie de stock (imagini generice vândute de fotografi, profesionişti sau amatori, prin intermediul unui site).
Succesul companiei, spun fondatorii, au fost preţurile mult mai mici în comparaţie cu restul pieţei, unde o imagine stock putea ajunge şi la 300 de dolari.
Dreamstime are o cotă de piață bazată pe numărul de utilizatori de aproximativ 30%, iar cota de piață la nivel de venituri este sub 10%, estimând o creștere mai mică a afacerilor pentru anul 2018 din cauza impactului negativ pe care îl au motoarele de căutare.
Printre clienţi se numără Coca-Cola, Google sau IKEA.