O marca de mancare pentru copii, detinuta de Danone, este investigata in China, sub acuzatia de dare de mita
O marca de mancare pentru bebelusi, detinuta de grupul francez Danone, desfasoara o ancheta privind unele acuzatii conform carora compania ar fi dat mita unui spital din China pentru a-I folosi produsele, scrie BBC.
Potrivit China Central Television (CCTV), Dumex ar fi dat in mod intentionat bani doctorilor si asistentelor din orasul Tianjin, pentru ca acestia sa-i promoveze produsele.
Raportul, care citeaza un fost manager de vanzari, vine intr-o perioada in care Beijingul s-a angajat sa puna capat coruptiei din tara.
Dumex si-a expirmat “consternarea” in ceea ce priveste acuzatiile. “Firma Dumex Baby Food respecta cu strictete la regulile si legile chineze”, a venit prompt raspunsul companiei.
Aceste acuzatii vin in contextul in care China efectueaza o ampla investigatie pe piata serviciilor medicale si a medicamentelor, care cuprinde cazuri de coruptie ce totalizeaza 350 de miliarde de dolari.
Autoritatile de la Beijung cerceteaza mai multi giganti farmaceutici din strainatate, inclusiv pe pe britanicii de la GlaxoSmithKline, pentru ca ar fi mituit medici din spitale pentru a le promova produsele.
In raportul citat de CCTV, Dumex, brandul detinut de Danone, este acuzat pentru ca a oferit “sponsorizari” sau alte plati de pana la 10.000 de yuani (1.632 de dolari) angajatilor unui spital.
Aceatsa nu este prima problema pe care gigantul francez o are in acest an in China. Danone a fost nevoita miscoreze preturile la laptele pentru copii cu pana la 20%, dupa ce autoritatile chineze au acuzat-o, in august, de abuz de pozitie dominanta si de fixare a preturilor.
Luna trecuta, compania a retras si toate produsele din lapte de pe piata, dupa ce unul dintre furnizorii sai – Fonterra, a declarat ca unele dintre produse ar putea fi contaminate.
China este una dintre cele mai importante piete pentru companii precum Danone, care este al treilea cel mai mare furnizor de lapte pentru copii, la nivel national. Vanzarile din China reprezinta mai mult de 20% din vanzarile totale ale grupului.
Cererea pentru branduri straine a crescut in China, dupa ce producatorii autohtoni au fost implicati in mai multe scandaluri cu lapte contaminat. Potrivit estimarilor, brandurile straine reprezinta, in prezent, aproape jumatate din totalul companiilor care vand lapte pentru copii in China.
Pe acelasi subiect: