Naspers isi vinde afacerile online din Cehia pentru a se concentra pe eMag
Naspers, proprietarul eMag, a anuntat luni vanzarea participatiilor detinute la doua companii cu afaceri online din Cehia, pentru 201 milioane de dolari, din cauza esecului fuziunii cu grupul de distributie eMag din Romania, transmite Reuters, preluata de Agerpres.
Naspers a precizat ca vanzarea actiunilor la retailerul online Netretail si la platforma de comparare a preturilor Heureka face parte din planul sau de a-si optimiza structura de grup.
Dupa ce diferite strategii au impiedicat Naspers sa puna la punct o fuziune intre Netretail si eMag, ambele cumparate in 2012, compania sud-africana a decis sa se concentreze pe eMag drept platforma preferata in regiunea Europei Centrale si de Est.
"Celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de aceasta vanzare", a precizat compania.
Vineri, Naspers a anuntat ca si-a majorat participatia in grupul rus de e-commerce Avito pana la 67,9%, de la 17,4%, in schimbul a 1,2 miliarde dolari.
In 2014, eMAG a inregistrat 130 de milioane de vizite, in crestere cu 31% fata de anul precedent. Pentru anul in curs, retailerul estimeaza 178 de milioane de vizite.