Grupul elvetian Nestle intra pe piata dispozitivelor medicale, prin achizitionarea producatorului britanic Phagenesis
Grupul elvetian Nestle, cel mai mare producator mondial de produse alimentare, a anuntat joi ca a ajuns la un acord pentru a prelua producatorul britanic de dispozitive medicale Phagenesis, care in prezent lucreaza la un tratament pentru disfagie, o afectiune care consta in dificultatea de a inghiti produse alimentare, transmite Reuters.
Aceasta este ultima achizitie facuta de Nestle in sfera medicala, in conditiile in care grupul elvetian isi concentreaza din ce in ce mai mult atentia spre zona care face legatura intre alimente si farmaceutica.
Cu vanzari estimate la aproximativ patru miliarde de franci (3,12 miliarde lire sterline) din totalul de 88,8 miliarde de franci realizat de Nestle in 2015, afacerile din domeniul sanatatii inregistreaza o crestere mai rapida si sunt mai profitabile decat operatiunile traditionale Nestle din zona produselor alimentare si bauturilor, care includ cafea instant Nescafe sau ciocolata KitKat.
Analistii estimeaza ca in 2015 afacerile Nestle din domeniul sanatatii au inregistrat o crestere de 7,6%, comparativ cu un ritm de crestere de 4,2% pentru intregul grup. Obiectivul strategic al celor de la Nestle este sa ajunga la vanzari anuale de produse de sanatate in valoare de 10 miliarde de franci.
Analistii sunt de parere ca preluarea Phagenesis demonstreaza hotararea Nestle de a se extinde pe sectorul de sanatate prin achizitii. "Acesta ar putea fi doar inceputul unui sir de achizitii. Nestle a fost foarte clar cu privire la intentiile sale cu ocazia numirii lui Ulf Mark Schneider in postul de director general, subliniind ca acesta va dezvolta afacerile din domeniul sanatatii si nutritiei", a declarat Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux.
Phagenesis a apreciat ca investitia facuta de Nestle ii va permite sa accelereze dezvoltarea Phagenyx, un dispozitiv care foloseste stimulare electrica pentru ai ajuta pe cei care sufera de disfagie sa redobandeasca controlul asupra procesului de inghitire.
Nestle are un portofoliu de 2.000 de branduri, 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari, isi vinde produsele in 189 de tari, iar in 2015 a inregistrat o cifra de afaceri de 88,8 miliarde de franci elvetieni. Vanzarile companiei Nestle Romania au crescut cu 7% in 2015 si s-au situat la circa 700 milioane de lei (peste 150 de milioane de euro).
In Romania, Nestle detine fabrica de la Timisoara, deschisa in anul 1995. Nestle Romania exporta 35% din productia fabricii de la Timisoara in Ungaria, tarile de la Marea Adriatica, tarile mediteraneene si, incepand din acest an, Irlanda. In portofoliul Nestle Romania figureaza banduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness.