Fenechiu: Privatizarea CFR Marfa s-a facut "cu pistolul la tampla". Sper sa aiba un viitor precum Petrom
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, vineri, ca privatizarea CFR Marfa a avut loc "cu pistolul la tampla", insa au fost respectate toate prevederile legale si spera ca viitorul companiei sa-l urmeze pe cel al Petrom, chiar daca sunt transferate datorii de 100 de milioane de euro.
"Sunt dispus si stau in fata oricui contesta aceasta privatizare, nu ne-am abatut absolut deloc de la litera si spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfa, potrivit Mediafax.
El a fost intrebat daca a fost o privatizare "cu pistolul la tampla", sub presiunea FMI.
"Da, a fost o privatizare cu pistolul la tampla, dar asta nu a inseamnat ca am incalcat cu ceva legislatia romana sau orice tip de principii privind privatizarea", a replicat Fenechiu.
Ministrul a sustinut ca nu au nicio valoare contestatiile companiilor in ceea ce priveste procesul de privatizare, finalizat cu desemnarea Grup Feroviar Roman, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, drept castigator al licitatiei.
Fenechiu a sustinut ca nu crede ca-si permite cineva in Romania "sa arunce 10 plus 18 milioane de euro asa ... nici macar de dragul FMI".
Ministrul Transporturilor a precizat ca banii din privatizarea CFR Marfa vor intra in bugetul statului, prin Ministerul de Finante, pentru diminuarea deficitului.
"Eu mi-as dori ca cei care au cumparat CFR Marfa sa dezvolte aceasta companie si statul in fiecare an sa nu mai plateasca de la buget subventii, ci sa primeasca de la companie dividende. In momentul ala abia cred ca ne-am atins obiectivele", a spus Fenechiu.
El a mentionat ca statul, in calitate de actionar minoritar la CFR Marfa, va trebui sa vegheze asupra problemelor angajatilor, asupra parcursului financiar al companiei.
"Eu mi-as dori ca aceasta companie sa urmeze un viitor de tipul OMV si nu de tipul Mechel", a completat ministrul.
Fenechiu a afirmat ca, in ceea ce priveste parcursul financiar al CFR Marfa, corpul de control analizeaza activitatea acestei companii din 1996 pana in 2012, analiza urmand sa fie data publicitatii.
Grup Feroviar Roman, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.
Grup Feroviar Roman este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania si face parte din grupul Grampet, cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est.
Pe acelasi subiect: