Faliment. Simbolul Londrei, cumparat pe "2 lei" de cel mai agresiv trust din industrie
Compania engleza infiintata in 1899 a ramas fara jumatate din angajati si a ajuns pe maini straine.
Geely, conglomeratul din China care detine si Volvo, a semnat preluarea Manganese Bronze Holdings – compania care construia pana azi celebrele taxiuri negre din Londra din 1973 incoace.
Pretul a fost foarte mic pentru o industrie care a intrat in istoria Angliei, in special in cea a Londrei: 18.000.000 de dolari a costat pachetul majoritar MBH. Afacerea le confera celor de la Geely drepturi totale asupra proprietatii intelectuale si a simbolurilor companiei, asupra echipamentului si spatiilor de lucru. Totodata, stocurilor in derulare trec direct la chinezi. Geely avea oricum 18% din companie si producea la uzina de la Conventry o masina asemanatoare.
Chinezii au spus ca nu vor sa opreasca productia sau traditia taxiurilor negre si ca au planuri de intrare si pe alte piete cu celebrele masini.
Pana azi, s-au scos patru generatii de taxiuri londoneze. Ultimul este modelul LTI TX4, facut chiar in colaborare cu Geely. Cel mai cunoscut ramane insa al doilea din istorie, LTI Fairway Austin care a si "jucat" in cele mai multe filme.
Pana in 1973, taxiurile londoneze erau construite de Carbodies (carosier) in colaborare cu Mann & Overton si Austin. Pe urma a preluat productia Manganese Bronze Holdings.