Culmea marketingului. Lanturile de fast-food depun eforturi pentru ca mancarea pe care o servesc sa arate imperfect
Companiile din domeniul alimentar vor ca oamenii sa se indragosteasca de produsele lor de la prima vedere, inca inainte de a le gusta, mai ales ca pana si americanii incep sa intoarca spatele mancarurilor care par foarte procesate. Asa ca au adoptat o strategie a “decorarii imperfecte”.
Angajatii de la Domino’s Pizza sunt instruiti sa nu se straduiasca prea tare pentru ca feliile de pizza sa arate simetric, preferandu-se ca acestea sa arate cat mai rustic si mai natural, scrie Huffington Post.
La McDonald’s, albusurile de ou folosite pentru sandwich-ul de la micul dejun (Egg White Delight McMuffin) au o forma mai neregulata, renuntandu-se la tiparul original, care era rotund.
De asemenea, Kraft Foods a petrecut doi ani dezvoltand o tehnologie prin care fasiile de curcan sa arate ca si cum ar fi taiate de o gospodina, si nu la dimensiuni egale, asa cum ar fi iesit in mod normal de pe linia de productie.
“Scopul este sa obtinem aceleasi rezultate ca si cum le-am taia cu un cutit. Am creat o modalitate prin care sa ne asiguram ca fiecare taietura este diferita fata de precedenta”, explica Paul Morin, de la Kraft.
Intre timp, chiar si americanii, care sunt cunoscuti drept mari amatori de fast-food, incep sa strambe din nas cand vine vorba de mancarea ce arata prea procesata, si incep sa se orienteze catre mesele gatite in casa, sau macar care sa arate ca si cum ar fi pregatite in casa. Acestea din urma sunt privite ca fiind mai hranitoare si mai autentice.
Drept consecinta, companiile renunta la formele de portionare fixa, la culorile vii si, de fapt, la orice ar putea aduce aminte consumatorului ca mancarea pe care urmeaza sa o plateasca provine dintr-o fabrica, de pe o linie de productie.
Nu se poate spune cu exactitate cat se investeste in aceasta schimbare, dar, in ultimii cinci ani, numai in America de Nord s-au cheltuit 392,5 miliarde de dolari cu ambalajele din industria alimentara, potrivit firmei de cercetare de piata Euromonitor International. In acelasi timp, domeniul fast-food-ului a crescut cu 13%, ajungand la 225,6 miliarde de dolari.
“Producatorii din alimentatie se adapteaza prin felul in care modeleaza produsul sau culoarea acestuia ca sa apara la raft asa cum isi doresc. Nu pot schimba faptul ca livreaza mancare procesata, asa ca trebuie sa apeleze la alte siretlicuri ca sa se prefaca”, spune Michele Simon, o militanta pentru alimentatia sanatoasa si autoarea cartii “Apetit pentru profit: Cum ne ameninta sanatatea industria alimentara si cum ne putem impotrivi”.
Iar trendul pare sa fie pe placul consumatorilor. Bernell Dorrough explica de ce a ales un anume brand pentru masa de pranz, in care feliile preambalate de carne arata ca si cum ar fi cumva aruncate in punga si nu vidate sau aranjate la linie.
“Stiu ca nu au fost taiate manual, dar m-a atras felul in care aratau, par mai de calitate”, spune barbatul.
Acesta este si motivul pentru care Wendy’s, un alt producator din domeniu, a ales de la un timp sa rotunjeasca marginile hamburgerilor pe care ii comercializeaza, pentru ca acestia sa para mai naturali.
Mai multe despre:
#fast food#marketing
Pe acelasi subiect: