De la faliment, la o afacere de 1,4 miliarde de dolari
La fel cum indeamna si sloganul companiei mama – Just do it!, Converse nu bate pasul pe loc si creste intr-un an cat altii in zece. Brandul este unul cu o traditie de 105 ani, dar istoria sa a inregistrat mai multe suisuri si coborasuri de-a lungul timpului.
In 2001, Converse depunea actele pentru intrarea in faliment. Insa, spre norocul brandului adoptat astazi de sute de mii de tineri, Nike a salvat compania, preluand-o doi ani mai tarziu. Din acel moment, Converse s-a dezvoltat spectaculos, noteaza Quartz.
Anul trecut, in doar 3 luni, firma a avut o crestere de 18% a castigurilor, o performanta care se aliniaza cu succes in portofoliul celor de la Nike.
In 2002, compania avea incasari de numai 205 milioane de dolari. De la preluarea Nike insa, brandul s-a transformat intr-o afacere de 1,4 miliarde de dolari.
Cele mai bune piete pentru Converse sunt in America, Marea Britanie si China, dar si cumparatorii romani, in special din randul tinerilor, au inceput sa prinda gustul acestui brand.
Reteta Converse: a luat niste tenisi obisnuiti si i-a transformat in unii de designer. Printre cei care si-au pus amprenta pe articolele de incaltaminte se numara John Varvatos si Hudson Bay.
Pantofii sport, creati pentru jucatorii de basket in anii ’70, erau inca de pe atunci un succes. Dar popularitatea lor a crescut semnificativ de cand au inceput sa fie purtati de catre artisti celebri, cum ar fi Kurt Cobain, la inceputul anilor ’90. Dupa cum spune si descrierea de pe site-ul companiei, "s-au nascut pe teren si s-au adaptat strazii".
Adaptarea a presupus o imagine noua, care sa nu mai targeteze doar americanii, ci noua generatie per ansamblu (millennials), caracterizata prin individualism si independenta.
Campania Connectivity din 2008 a mers pe aceeasi idee si i-a avut in centru pe rebelul Sid Vicious si pe idolii adolescentilor de pretutindeni Janis Joplin, James Dean si Billie Joe Armstrong. A a fost extinsa la nivel global, in 75 de tari, si a apelat inclusiv la vedete locale. Rezultatul a fost cresterea veniturilor Converse cu 29% intr-un singur an.
"Toata misiunea noastra este sa inspire originalitate si sa fie un avocat si un declansator al creativitatii", spune Geoff Cottrill, din echipa de conducere a companiei, intr-un interviu acordat AdWeek.
Converse a investit in publicitatea agresiva si a deschis mai multe magazine in intreaga lume, fiind acum un brand bine cunoscut. Dar costul s-a rasfrant asupra consumatorilor. Pretul unei perechi de Converse All Stars este acum cu peste 11% mai mare decat era in urma cu trei ani si, desi exista multi competitori care ofera incaltaminte sport la preturi mici, clientilor nu pare sa le pese, atata timp cat brandul aduce cu sine si o imagine speciala pentru cei care il poarta.