Coca-Cola HBC, vanzari in crestere in Nigeria, Polonia, Romania, Ungaria si Cehia
Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a raportat saptamana aceasta vanzari peste estimarile analistilor in primul trimestru din 2015, inregistrand performante bune in Nigeria, Polonia, Romania, Ungaria si Cehia, transmite Reuters.
Fluctuatiile de curs valutar au avut un impact negativ de 5% asupra vanzarilor nete, rezultand o crestere de 1,7% a veniturilor in perioada ianuarie - martie 2015, la 1,35 miliarde de euro, comparativ cu 1,33 miliarde de euro in primul trimestru din 2014.
Analistii se asteptau la vanzari de 1,31 miliarde de euro.
"Tranzactiile sunt in linie cu estimarile in primul trimestru, compania inregistrand rezultate solide, ceea ce arata ca planurile de stabilizare a vanzarilor in Europa si de compensare a efectelor negative ale fluctuatiilor de curs valutar in unele piete emergente s-au dovedit eficiente", a afirmat directorul general al companiei, Dimitris Lois, potrivit Agerpres.
Veniturile pe pietele emergente au scazut cu 4,6% in primul trimestru din 2015 deoarece cresterea vanzarilor a fost compensata de fluctuatiile de curs valutar.
Vineri dimineata, la Bursa de la Londra, actiunile Coca-Cola HBC au urcat cu 2,9% la Bursa de la Londra, cel mai semnificativ avans din randul companiilor incluse in indicele principal FTSE 100.
In 2013, Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, si-a mutat sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la Bursa de la Londra, in ideea de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.
Operatiunile Coca-Cola HBC acopera 28 de tari, majoritatea din Europa deservind peste 560 de milioane de oameni.
Coca-Cola HBC Romania este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din tara noastra.