"2013 a fost un an dificil, in care vremea nefavorabila, nivelul scazut de incredere al consumatorilor si majorarea accizei au dus la o scadere a pietei de bere in Romania. In ciuda acestor conditii economice dificile, ne-am mentinut pozitia de lideri pe piata. Cota noastra de piata, in valoare, a crescut", a declarat luni intr-un comunicat remis Mediafax Onno Rombouts, Managing Director Heineken Romania.
 
Heineken este cel mai mare producator de bere din Europa si al treilea din lume in ceea ce priveste volumul. Compania are patru fabrici de bere in Romania, in Craiova, Constanta, Miercurea Ciuc si Targu Mures si peste 1.100 de angajati.
 
Consumul de bere a scazut anul trecut cu 10%, atingand un volum de 16,3 milioane de hectolitri. Un roman a consumat, in medie, anul trecut, 81 de litri de bere, fata de 90 de litri in 2012.
 
Aproximativ 53,2% ( in crestere cu 0,7 puncte procentuale fata de anul precedent) dintre romani au preferat berea la PET, consumul de bere la sticla a scazut cu aproape 2 puncte, la 26,3%, iar consumatorii de bere la doza au reprezentat 17,1% din piata, cu 1,3 puncte mai mult fata de anul precedent. Berea la butoi a acoperit 3,4% din piata, cu 0,1 puncte mai putin fata de anul precedent.