China, noul miraj. De ce vor producatorii de cafea sa-i convinga pe asiatici sa renunte la ceai
Marii jucatori din industria cafelei incearca din rasputeri sa-i determine pe chinezi sa renunte la ceai, scrie Business Insider. Mai nou, piata asiatica a devenit extrem de atractiva pentru producatorii globali de cafea, avand in vedere numarul urias de potentiali clienti la care pot ajunge. Marea problema consta in obiceiul chinezilor: acestia continua sa prefere ceaiul.
Producatorii de cafea, a doua cea mai cautata marfa din lume (dupa petrol), incearca sa creeze o cultura a cafelei in China. La ora actuala, in aceasta parte a lumii alimentul este vazut drept un trend si nu un obicei, precum in Europa ori Statele Unite, explica directorul executiv al companiei Timo Coffee Co. din Shanghai, citat de publicatia Red Luxury.
Cum va fi "atacata" China
De exemplu, Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, cu peste 16.000 de locatii prezente in mai mult de 45 de tari, planuieste sa-si tripleze forta de munca in urmatorii trei ani, precum si numarul cafenelelor pe care le detine in China (500 la ora actuala), scrie Wall Street Journal.
Proiectele Starbucks sunt destul de ambitioase, iar directorii cafenelelor din Asia sunt destul de increzatori in reusita lor. Strabucks joaca un rol important in determinarea consumului de cafea in randul chinezilor. Restaurantele sale par din ce in ce mai atractive pentru consumatorii cu bani, scrie Business Insider.
Si Nestle are planuri mari pentru afacerile din China. Brandul domina deja nisa cafelei instant din Asia, detinand 75% din piata. Cu toate astea, managerii de la Nestle nu par sa fie multumiti. La sfarsitul anului trecut compania si-a anuntat planurile cu privire la businessul din China: vrea sa-si dubleze afacerile, informeaza China Daily.
Columbia, al doilea mare cultivator de cafea arabica la nivel global, incearca la randul sau sa-si faca simtita influenta in China. Federatia Nationala a Cultivatorilor de Cafea lucreaza de ceva timp la un logo. Totodata, aceasta a inceput sa-si ademeneasca potentialii clienti determinandu-i sa guste din aromele brandului, noteaza China Daily.