Rezultate negre pentru BlackBerry. Pierderi de 4,4 mld. dolari in trim. II, la venituri de 1,2 mld. dolari
Producatorul canadian de smartphone-uri BlackBerry a inregistrat in trimestrul al treilea pierderi de 4,4 miliarde dolari, din cauza unor costuri exceptionale, comparativ cu 9 milioane de dolari profit in aceeasi perioada anul trecut, in timp ce veniturile s-au injumatatit la 1,2 miliarde dolari.
Fara costurile exceptionale, rezultate din deprecierea stocurilor de produse si activelor, compania ar fi raportat pierderi de numai 354 milioane de dolari pentru perioada de trei luni incheiata la sfarsitul lunii noiembrie, potrivit Reuters, transmite Mediafax.
Veniturile BlackBerry au scazut in intervalul analizat de la 2,73 miliarde de dolari la 1,2 miliarde de dolari, intrucat incertitudinile legate de viitorul companiei au afectat in continuare vanzarile.
Compania a anuntat un parteneriat pe cinci ani cu grupul chinez Foxconn Technology pentru dezvoltarea si productia unui telefon care va fi vandut in Indonezia, dar si pe alte piete emergente.
BlackBerry a pierdut in ultimii ani cota de piata in fata iPhone-ului Apple si a smartphone-urilor cu sistem de operare Android, produs de Google.
BlackBerry a analizat chiar o posibila vanzare in acest an, dar conducerea a renuntat la aceasta varianta in noiembrie. In schimb, a ales sa se finanteze printr-un imprumut de 1 miliard de dolari la un grup de investitori, inclusiv principalul sau actionar, Fairfax Financial Holdings.