Aunt Jemima și Uncle Ben dispar de pe etichete. PepsiCo și Mars vor să schimbe numele și imaginea brandurilor, după critici din motive rasiale
![Aunt Jemima și Uncle Ben dispar de pe etichete. PepsiCo și Mars vor să schimbe numele și imaginea brandurilor, după critici din motive rasiale](https://assets.protv.ro/assets/incont/2020/06/18/image_galleries/71739/aunt-jemima-si-uncle-ben-dispar-de-pe-etichete-pepsico-si-mars-vor-sa-schimbe-numele-si-imaginea-brandurilor_1_size9.jpg)
PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului pentru mixul de clătite şi sirop Aunt Jemima, renunţând la o mascotă criticată din motive rasiale. Mars a anunţat la rândul său că analizează schimbări ale brandului pentru orez ambalat Uncle Ben’s, transmite Reuters.
Logo-ul brandului cu o istorie de peste 130 de ani înfăţişează o femeia afro-americană care poartă numele unui personaj din spectacolele de varietăţi din secolul 19. Imaginea ofensatoare îşi are rădăcinile într-un stereotip al negresei prietenoase care lucrează ca servitoare sau dădacă pentru o familie de albi.
Separat, compania Mars a anunţat că evaluează posibile schimbări pentru brandul Uncle Ben’s pentru orez ambalat, care înfăţişează un afro-american cu părul alb numit după un cultivator de orez din Texas.
Brandurile au fost discutate pe reţelele de socializare în ultimele zile, pe fondul protestelor anti-rasiale extinse din Statele Unite declanşate în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis.
![](https://assets.protv.ro/assets/incont/2020/06/18/image_galleries/71739/aunt-jemima-si-uncle-ben-dispar-de-pe-etichete-pepsico-si-mars-vor-sa-schimbe-numele-si-imaginea-brandurilor.jpg)
”Recunoaştem că originea Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial. În timp ce lucrăm pentru a face progrese către egalitatea rasială prim câteva iniţiative, trebuie să analizăm cu atenţie portofoliul de branduri pentru a ne asigura că reflectă valorile noastre şi că răspunde aşteptărilor consumatorilor”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreşedintă şi director de marketing la Quaker Foods North America, parte a grupului PepsiCo, scrie News.ro.
Compania Mars a anunţat că ”are responsabilitatea de a lua poziţie pentru a contribui la oprirea părtinirilor rasiale şi injustiţiilor” şi că ”una dintre modalităţi este prin evoluţia brandului Uncle Ben’s, inclusiv prin identitatea vizuală a brandului”.
”Încă nu ştim care vor fi şi când vor avea loc schimbările, dar evaluăm toate posibilităţile”, afirmat un purtător de cuvânt, într-o declaraţie pe email.
![](https://assets.protv.ro/assets/incont/2020/06/18/image_galleries/71739/aunt-jemima-si-uncle-ben-dispar-de-pe-etichete-pepsico-si-mars-vor-sa-schimbe-numele-si-imaginea-brandurilor_2.jpg)
Unii observatori au analizat măsurile, dar au spus că sunt prea lente. ”Brandurile bazate pe imagini rasiste au trăit pe timp împrumutat. Această măsură a Quaker Oats, deşi este binevenită, vine decenii mai târziu”.
Quaker nu a anunţat un nume sau un logo nou pentru mixul de clătite şi sirop, dar a arătat că pachetele fără imaginea Aunt Jemima vor ajunge pe piaţă în trimestrul patru al anului 2020.
PepsiCo a mai anunțat marţi un set de iniţiative în valoare de 400 de milioane de dolari, pentru următorii cinci anunţat ani, pentru susţinerea comunităţilor afro-americane şi creşterea reprezentativităţii acestora în cadrul PepsiCo.
Pe acelasi subiect: