Care sunt marii castigatori ai crizei?
Daca am trage o linie subtire in fata crizei pe care am traversat-o pana acum si care va continua, din pacate, am ajunge la concluzia justa ca ea ne-a adus atat perdanti, cat si castigatori. Companiile care au castigat cel mai mult in criza au fost cele care s-au orientat rapid catre produsele sau serviciile ieftine, care au avut oferte promotionale in cea mai mare parte a unui an ori cele care s-au orientat catre exporturi. Majoritatea acestora fac in continuare angajari si o duc foarte bine, in timp ce celalalte au cam fost lovite frontal de "napasta"!
Le-a mers bine si le merge bine in continuare mai multor afaceri. Esti curios sa vezi lista lor?
Ar fi vorba despre consultanta financiara de criza, retailul cu discount, fast-food-urile, clinicile medicale private, lichidatorii, administratorii judiciari, avocatii de business renumiti, producatorii de masini orientati catre export, firmele de recuperare de creante si lista poate continua.
Nici bancile nu au dus-o prea rau in acest an si rezultatele pe care le vor raporta la finele anului vor demostra asta. Nu le-a mers atat de bine ca in 2008, dar cu siguranta nu le putem cataloga la categoria perdanti.
Mai departe, firmele din constructii care au facut sau fac afaceri cu statul o duc la fel de bine-mersi. Este vorba despre Spedition UMB si Romstrade, controlate de Dorinel Umbrarescu, respectiv Nelu Iordache, considerati regii asfaltului.