Adrian Sarbu: Preturile pe piata publicitatii TV vor creste din semestrul doi
Directorul executiv al Central European Media Enterprises (CME), Adrian Sarbu, considera ca preturile pe piata publicitatii TV in Europa Centrala si de Est vor incepe sa creasca in semestrul al doilea, dupa ce au atins nivelul minim in primul trimestru, transmite Bloomberg.
"Vedem unele semne de imbunatatire usoara a perceptiei pe pietele noastre, iar preturile publicitatii vor incepe sa creasca din nou in a doua jumatate a anului", a afirmat Sarbu intr-un interviu acordat Bloomberg la Praga si citat de Mediafax.
El a aratat ca, in perioada de declin, CME "a continuat sa sprijine clientii prin pachete promotionale si alte stimulente".
CME s-a confruntat in 2009 cu scaderea cu pana la 30% a cheltuielilor pentru publicitatea TV, in conditiile in care companiile au redus bugetele de marketing din cauza crizei economice.
Compania, care opereaza canale de televiziune in sase state din Europa Centrala si de Est, a estimat in februarie ca pietele unde este prezenta isi vor reveni in a doua jumatate a anului.
Veniturile din publicitate ale CME au continuat sa fie "slabe" in majoritatea pietelor companiei, in primul trimestru, iar in unele cazuri au atins nivelul minim, comparativ cu anul precedent, a mai spus Adrian Sarbu, care a precizat ca operatiunile din Slovenia si Croatia au obtinut rezultate mai bune in primul trimestru, comparativ cu anul anterior.
CME desfasoara operatiuni in Romania, Cehia, Croatia, Slovenia, Slovacia si Bulgaria.
Sarbu a mai aratat ca CME urmeaza sa comunice in acest an previziuni mai exacte referitoare la evolutia profiturilor in urmatorii cativa ani. Compania anticipeaza pentru trimestrul al doilea "o tendinta pozitiva" a cheltuielilor pentru publicitatea TV, comparativ cu primele trei luni. Totodata, este probabil ca Cehia, cea mai mare piata a CME, sa inregistreze performante rezonabile in intervalul mentionat.
Sarbu considera ca pretul publicitatii din regiune, care a atins un maxim in 2008, ar putea reveni la nivelul anterior crizei in 2011, in functie de evolutia fiecarei piete.
Grupul CME opereaza retele de televiziune si afaceri in domeniul Internetului si continutului in sase state din Europa Centrala si de Est, care au o populatie totala de aproximativ 50 de milioane de persoane.
Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate in Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania), Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg and Ring.bg), Croatia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Cehia), Slovacia (TV Markíza si Doma) si Slovenia (POP TV, Kanal A si TV Pika).
Compania a anuntat, luni, finalizarea achizitiei grupului bulgar de televiziune bTV de la News Corporation, pentru 400 de milioane de dolari.
De asemenea, CME a anuntat la inceputul lunii aprilie finalizarea tranzactiei de vanzare a operatiunilor din Ucraina, respectiv Studio 1+1 si televiziunile Kino, catre Harley Trading Limited, companie detinuta de Igor Kolomoisky, pentru 300 de milioane de dolari.
CME este listata la bursa electronica Nasdaq, din SUA, precum si la Bursa de Valori de la Praga.