Masinile germane isi depasesc propriile recorduri de vanzari. Volkswagen si BMW, marcile preferate de americani si de chinezi
Producatorii auto germani Volkswagen si BMW si-au depasit propriile recorduri de vanzari pentru primul trimestru. Cererea puternica pentru masinile de lux din Statele Unite si China a sustinut vanzarile, compensand si evolutia mai slaba a pietei europene, potrivit Wall Street Journal.
Cererea pentru masini din clasa premium a continuat sa creasca in China, chiar si in contextul declinului pietei auto chineze cu 1,3%, la 3,77 milioane de unitati, potrivit ultimelor date din industrie, publicate miercuri.
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a anuntat un avans de 11% al vanzarilor in primul trimestru, la nivelul record de 1,36 milioane de masini. Avansul de 13% din China si cresterea de 41% din SUA au sustinut vanzarile, in timp ce in Europa, excluzand Germania, grupul a avut un declin de 3,7%.
"In timp ce situatia de pe pietele europene ramane dificila, am inregistrat crestere semnificativa in Asia si America de Nord", a declarat seful de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler.
Ultimele cifre anuntate de BMW prezinta o imagine similara, cu un avans de 11% al vanzarilor, la 425.528 de masini, sustinut de China si SUA.
"Vrem sa mentinem trendul cu modele noi in acest an, precum BMW Seria 6 Gran Coupe si varianta imbunatatita a BMW Seria 7", a spus seful de vanzari al grupului, Ian Robertson.
BMW vizeaza in acest an o crestere peste cea pietei, a reiterat Robertson, si anticipeaza noi recorduri anuale de vanzari pentru marcile sale - BMW, Mini si Rolls-Royce.
Marca BMW si-a pastrat avansul fata de Audi, parte a grupului Volkswagen, cu 356.548 masini vandute in primul trimestru, in urcare cu 11%. Audi a raportat o crestere identica, la 346.100 de unitati. A treia marca dupa vanzari pe piata masinilor din segmentul premium, Mercedes-Benz, a anuntat saptamana trecuta un avans al vanzarilor de 12%, la 313.902 masini.