"2014 va intra in istoria Dacia, deoarece am vandut peste 500.000 de unitati. Dacia intra astfel, intr-un grup foarte restrans al constructorilor care comercializeaza 500.000 de masini pe an. Trecem peste jumatate de milion de masini vandute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursa de mandrie importanta. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o crestere 19%, avans important fata de 2013. Remarcam crestere in multe tari, inclusiv in Romania", a declarat Jan Ptacek, director comercial Dacia, citat de Mediafax.
Cel mai vandut model a fost Sandero, cu 169.000 de unitati, din care 80% in Europa Occidentala, iar din acesta vanzarile de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.
Pe locul 2 ca vanzari se afla Duster, cu 160.318 unitati vandute, lideri fiind pietele din Romania, Franta si Spania. Dacia a vandut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe in Romania, dar si alte tari din Europa de Est.
Europa domina in clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din masinile vandute de Dacia in 2014 fiind inmatriculate in tarile Vechiului Continent. Marca romaneasca a castigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungand sa detina 2,5% din piata regiunii.
Cu aproape 106.000 de unitati, Franta este prima destinatie de export a Dacia. Cota sa de piata se ridica la 4,88%, ceea ce o plaseaza pe locul 5 in topul marcilor cele mai vandute in Hexagon, imediat dupa Volkswagen. Aceasta performanta este sustinuta de succesul modelelor Duster si Sandero (acesta din urma fiind al treilea model cel mai cumparat de clientii particulari din Franta).
Germania ocupa a doua treapta a podiumului, cu putin peste 50 000 de unitati si o cota de piata de 1,55%. Aflata pe pozitia a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unitati, ceea ce inseamna o cota de piata de 4,7%, cel mai bun rezultat de cand Dacia este comercializata in aceasta tara. Sandero este modelul cel mai vandut catre clientii particulari din Spania.
Italia se situeaza pe locul al patrulea, cu ceva mai putin de 40.000 de masini vandute si o cota de piata de 2,7%, in timp ce Algeria, Turcia si Maroc au inregistrat, fiecare, vanzari de peste 30.000 de unitati.
In Marea Britanie, Dacia a vandut anul trecut aproape 24 000 de unitati, ceea ce situeaza Regatul Unit pe locul al optulea in clasamentul exporturilor marcii. Anul trecut, Dacia a vandut in Romania 24.890 de masini.
"Fiecare model Dacia s-a situat in 2014 in pozitia de lider in segmentul sau in Romania. Cu peste 11.300 de unitati vandute, ceea ce inseamna aproximativ 38% din vanzarile totale, Logan berlina ramane soclul marcii Dacia in Romania. In iunie 2014, oferta Logan s-a imbogatit cu o serie limitata intitulata Logan 10 ani. Versiunea MCV a adaugat 2.646 unitati la acest total si s-a impus ca cel mai vandut model break din Romania. Duster ocupa a doua treapta a podiumului, cu 6.134 unitati vandute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domina detasat segmentul B-hatch si, cu aproape 5.000 de unitati, se plaseaza pe locul al treilea in clasamentul pe modele", arata datele Dacia.
Si
uzina Ford de la Craiova si-a turat motoarele anul trecut. In 2014, Ford a asamblat la Craiova 60.000 de modele Bmax si peste 150.000 de motoare. Pentru prima data, al doilea producator auto din Romania reuseste sa urce in top trei vanzari cu peste 7000 de unitati.
Si asta pentru ca piata de autoturisme noi din Romania a inceput sa-si revina. Potrivit unui studiu, 25% dintre cei care si-au cumparat un autoturism au avut un buget intre 5000 si 10.000 de euro, iar 6% peste 20.000 de euro.
Mihai Cune, expert auto: "Am avut o crestere usoara pe piata de masini noi, care desi la nivel de procent a fost destul de insemnat, peste 20%, la nivel de volum a fost destul de mic. Abia am reusit sa depasim 70.000."
Productia de masini este foarte importanta pentru Romania, care cu doua uzine a ajuns in top zece producatori europeni. Specialistii spun ca exportul de masini reprezinta aproape 10% din totalul exporturilor romanesti.