Gigantii auto ai lumii se prabusesc. Profitul unuia dintre cei mai mari constructori de masini cazut de la 1,16 mld. la 4 mil. euro
PSA Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa, a anuntat prabusirea profitului operational in prima jumatate a anului, de la 1,16 miliarde euro la 4 milioane euro. Rezultatul este totusi unul pozitiv fata de pierderile estimate de analisti, in conditiilor dificile de pe pietele europene. Totodata, profitul net al Ford, al doilea mare producator auto din Statele Unite, a scazut la mai putin de jumatate in trimestrul al doilea
Veniturile companiei franceze au coborat in perioada analizata cu 5,1%, la 29,6 miliarde euro.
Vanzarile Peugeot sunt in cadere libera, din cauza recesiunii din sudul zonei euro, compania fiind dependenta in mare masura de performantele pietei europene.
Grupul francez arata tot mai mult ca un invins in duelul cu gigantul german Volkswagen, care se bucura de o prezenta mai solida in afara Europei, dar si de costuri de finantare mult mai reduse.
PSA vrea sa inchida in 2014 fabrica de la Aulnay, din apropiere de Paris, si a suplimentat concedierile cu 8.000 de locuri de munca, pentru un total de 14.000 de disponibilizari. Compania are peste 200.000 de angajati la nivel mondial, aproximativ jumatate dintre acestia lucrand in Franta.
Vanzarile auto din Europa vor scadea in 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, potrivit estimarilor analistilor si companiilor.
Declinul cererii ridica problema supracapacitatii de productie pe continent, General Motors anuntand recent ca va inchide o fabrica din Europa, situata la Bochum, Germania.
PSA estimeaza ca restructurarea din Franta, reducerea cheltuielilor de capital in Rusia, America Latina si China si parteneriatul cu General Motors in zona aprovizionarii si dezvoltarii vor reduce costurile cu 1,5 miliarde euro pana in 2015. Un plan separat de economii va genera scaderi de cheltuieli de un miliard de euro.
Compania, un brand emblematic pentru industria franceza, cu o traditie de 116 ani, genereaza 75% din venituri pe piata europeana. Guvernul francez incearca sa impiedice inchiderea fabricii de al Aulnay si concedieri masive in Franta, pregatind un plan de salvare a industriei auto.
Profitul Ford a scazut cu 57% in trimestrul al doilea, la un miliard de dolari