UE declara razboi celor care schimba kilometrajul masinilor. Noile masuri, obligatorii si in Romania. Se schimba si regula inspectiilor tehnice periodice
Uniunea Europeana le declara razboi celor care schimba kilometrajul masinilor. Bruxelles-ul pregateste o baza de date europeana, obligatorie si in Romania, unde se va inscrie, la fiecare inspectie tehnica, distanta parcursa de automobile. Astfel veti sti exact cati kilometri a facut autoturismul pe care vreti sa il cumparati, astfel incat nimeni sa nu va mai poata pacali. Urmariti un material filmat cu o camera ascunsa.
Falsificarea kilometrajului real este un adevarat sport in Romania. S-au gasit destui mecanici pregatiti pentru aceste servicii.
CAMERA ASCUNSA
"Cat ne-ar costa sa dam kilometrajul inapoi?
200 de lei."
Reporterii ProTv au batut palma si au primit un sfat gratuit: nu dati kilometrajul prea mult inapoi.
"-Cat are acum?
-180 km.
-la 140."
Exista si excese, unii soferi au vrut ca masina lor sa aiba kilometrajul din fabrica, altii sa-si pacaleasca sotiile.
"A venit sa pun 0. Zic, de ce? Pai, mai merg eu. Altul a avut 200.000 la masina adusa din Germania si zice <nu pot sa ma duc la nevasta cu 200.000 de km>."
Angajatul din service-ul auto a refuzat sa comenteze activitatea sa. Comenteaza insa soferii.
"Masina la mana a doua ideala cati km trebuie sa aiba?
Pana in 100.000."
96.000 de km si un motor diesel, in mare, cam asta isi doreste un roman de la o masina. Intr-un targ auto, insa, lucrurile trebuiesc vazute in comparatie. De pilda, o masina cu un an si jumatate mai tanara are deja la bord 12.000 de km. Adica are cu 20.000 de kilometri mai mult decat limita acceptata de un client.
"Romanului ii place sa fie mintit?
-Cred ca da.
-De ce?
-Asa e natia noastra. Romanului ii e rusine de vecin, care are masina la 40.000 de km."
Vanzatorii de masini se vor baza doar pe numarul real de kilometri, dupa ce va intra in vigoare un nou regulament european.
"Ideea este sa fie o baza de date europeana in care toate informatiile adunate sa fie disponibile la cumpararea lui de catre oricine. Umblatul la kilometri este un atac la client, clientul este pacalit, suntem de acord ca acest lucru sa fie si pedepsit", a spus Flavius Campeanu, director tehnic RAR
In prezent, in Romania nu este sanctionata fraudarea kilometrajului.
Comisia Europeana schimba si regula privind inspectiile tehnice periodice: o masina noua va merge in service dupa 4 ani, in timp ce una mai veche de 6 ani este verificata anual.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS