Toyota pregateste un succesor al bolidului Lexus LFA de 552 cai putere
Toyota Motor vrea sa construiasca un succesor al bolidului Lexus LFA, de 552 de cai putere si un pret 375.000 de dolari, scos din fabricatie in 2012, dupa productia a 500 de unitati in doi ani, a declarat vicepresedintele executiv al Lexus, Mark Templin, transmite Bloomberg.
Planul pe termen lung are sustinerea presedintelui Toyota, Akio Toyoda, a spus Templin.
"Akio considera ca fiecare generatie merita sa aiba o masina precum LFA, asa ca vom construi un LFA pentru generatia de astazi. La un anumit moment, ar putea fi o noua masina speciala pentru o alta generatie", a spus Templin, fara alte detalii.
Conceperea unui nou LFA nu este iminenta, iar o noua generatie ar putea aparea peste 30 de ani, a spus purtatorul de cuvant Bryan Lyons.
Modelul LFA cu doua locuri a fost un proiect derulat pe parcursul a 10 ani, care a motivat inginerii de la Lexus, a imbunatatit reputatia brandului si a influentat munca la modelele premium pe care compania le-a introdus de atunci.
Toyota, cel mai mare producator auto la nivel mondial, a beneficiat prin LFA de un model capabil sa concureze cu branduri precum Porsche (Volkswagen), Ferrari (Fiat) si Mercedes-Benz (Daimler).
Lexus a transformat in acest an piata automobilelor de lux din Statele Unite, intr-una dominata de trei branduri majore, versiunile reproiectate ale sedanului IS si SUV-ul GX contribuind la reducerea distantei fata de Mercedes-Benz si BMW.
LFA provine din conceptul unui coupe de 120.000 de dolari, iar automobilul a devenit tot mai costisitor ca urmare a tehnologiei si functiilor introduse.
Lexus a prezentat coupe-ul concept LF-LC la salonul auto de la Detroit din 2012, dar compania nu l-a transformat intr-un model de productie.
Intrebat daca Lexus va face acest pas, Templin nu a confirmat sau infirmat acest lucru.
"Reactia de la acea conferinta de presa a fost mai puternica fata de orice alta masina pe care am prezentat-o vreodata. Am fost uimit de reactia oamenilor la acea masina", a spus Templin.
Toyota a numit pentru prima oara un designer care sa conduca brandul Lexus, prin promovarea in acest an a lui Tokuo Fukuichi.
Compania japoneza a introdus primul motor turbo la un model Lexus, NX, lansat pe piata japoneza in aceasta saptamana, in timp ce modele sport coupe RC si RC F vor intra la vanzare in SUA, in noiembrie.
Lexus are ca obiectiv vanzarea a 550.000 de vehicule in acest an, fata de 523.000 in 2013. Circa jumatate din vanzarile brandului din 2013 au avut loc in Statele Unite, unde livrarile au urcat cu 12%, la 273.847 de vehicule.
Vanzarile Lexus pe piata americana sunt peste tinta Toyota si sunt pe cale sa depaseasca 300.000 de unitati in acest an, a declarat saptamana trecuta Jeff Bracken, directorul general al brandului pentru SUA.