Test in Romania cu una dintre cele 7 finaliste la Masina Anului 2012. Este cat un Q3 si costa cat un A8 GALERIE FOTO
Am condus tot felul de masini, cu zeci sau sute de cai, dragalase sau fioroase, dotate sau chele, insa nici una nu a reusit sa ma transforme intr-o vedeta asa cum a facut-o Evoque. Fie ca eram intr-o parcare din sectorul 3 sau intr-una de pe Decebal, oricine privea inspre masina mirat si stupefiat, de parca s-ar fi asteptat sa coboare din ea Elena Basescu sau Antonia.
Nu am ales degeaba aceste doua exemple, ci pentru ca masina s-a lansat cu Victoria Beckham, acum un an. Englezii si-au facut socoteliile de la inceput: trebuie sa vindem masina asta femeilor care au ceva de zis, bune si cu bani.
Range Rover Evoque este o masina foarte scumpa, dar e si prima dupa care va intoarce capul pana si cel mai inadaptat poet de pe Pamant.
Este una dintre masinile care nu seamana cu alta de pana acum, decat poate cu ce a mai avut Land Rover in trecut, pura identitate de marca si atat.
Inauntru, Evoque este un parc de distractii cu toate atractiile moderne si palpitante. Ies schimbatoare de viteze din consola centrala, palpaie luminite ca intr-o sectie de reanimare, ai butoane mai multe decat un panou de control de la NASA. Te afli pur si simplu intr-o plina revolutie a gadgeturilor. Si asta poate fi dranjant uneori, pentru ca sunt atat de multe optiuni si comenzi, incat iti trebuie un atestat. Noi recomandam o acomodare cu masina in garaj inainte de prima tura prin oras.
Dintre superoptiunile pe care le-am avut pe modelul de test ne-au placut televizorul, pe care am vazut live focul din Piata Unirii, plafonul transparent prin care vezi ce se mai intampla pe luna, si fotoliile piele 100%.
Despre calitatea materialelor si asamblare nu se pune problema, chiar daca nu sunt la nivelul celor din flota de lux germana.
Un alt artificiu care-ti ia ochii este proiectia pe asfalt a unui Evoque stilizat cand deschizi usa. Becul pentru ilminarea nocturna la urcarea in masina este in oglinzile retrovizoare si de acolo coboara si masinuta stilizata pe asfalt.
Am avut in test modelul in trei usi, cu motor diesel de 2,2 litri, 190 de cai, 4x4, full option. Versiunea se cheama Prestige. Mai sunt doua linii de echipare, Pure si Dynamic.
Evoque in 3 usi pleaca de la 35.000 de euro, suma pentru care primesti acelasi motor de 2,2 litri dar 40 de cai mai putin. Evoque-urile in 5 usi sunt o idee mai ieftine, cu 1.000 – 1.500 de euro in medie.
Masina se conduce foarte usor, motorul face frumos in accelerare si e linistit in regim de croaziera. De la cutia automata asteptam un raspuns ceva mai prompt daca nu agresiv. Trebuie sa fii ferm cu pedala ca sa tasnesti prin intersectii sau din spatele celor care dorm.
In rest, masina este impecabila la orice manevra, iar parcarea laterala automata este Dumnezeu pentru orice femeie.
Range Evoque este extraordinar, dar nu este pentru oricine. Costa 70.000 de euro. Daca mai punem si impozitul, taxa de poluare, CASCO si RCA ajungem lejer la 75.000. Poate un pic prea mult pentru o masina 80% fita.
Plusuri: design extraordinar exterior-interior, confort, dotari, usurinta in exploatare;
Minusuri: cutia de viteze automata, locul in portbagaj, pretul exagerat.
Pe acelasi subiect: