SUV-urile de dimensiuni medii au devenit mai populare în Europa decât autoturismele premium
BMW
Noile modele de SUV-uri premium de dimensiuni medii ale Volvo, Audi şi Mercedes-Benz au ajuns la vânzări mai mari în Europa decât cele înregistrate de companiile respective pe segmentul autoturismelor premium, relatează Automotive News, potrivit News.ro.
În 2016, pentru prima oară, modele ca Volvo XC60, Audi Q5 şi BMW X3 au devenit mai populare în Europa decât versiunile sedan şi wagon ale Mercedes clasa E şi BMW serie 5.
În prima jumătate a acestui an, vânzările de SUV-uri premium medii au urcat cu 23%, la 242.682 de unităţi, find conduse de cele ale XC60 (52.147 unităţi), potrivit datelor firmei de analiză a pieţei JATO Dynamics.
Mercedes a realizat vânzări combinate ale modelelor GLC şi GLC Coupe de 51.653 de unităţi, imediat în urma XC60. În schimb, vânzările de modele sedan şi wagon premium au crescut cu 13%, la 219.404.
Creşterea continuă va urca vânzările din acest an la aproape o jumătate de milion de vehicule, faţă de 409.196 de unităţi în 2016, potrivit estimărilor firmei de analiză LMC Automotive.
Lansarea din această toamnă a noului BMW X3 va ajuta la creşterea vânzărilor la peste 560,000 de vehicule, anul viitor, estimează LMC Automotive.
Vânzările de SUV-uri premium de dimensiuni medii sunt concentrate pe cele mai mari două pieţe din Europa, Germania şi Marea Britanie, care în primul semestru au reprezentat împreună 46% din vânzările totale.
Interesul britanicilor pentru SUV-urile premium rămâne puternic, chiar dacă vânzările generale de vehicule au scăzut, fiind cu circa 6.000 de unităţi sub cele din Germania. Italia, a treia mare piaţă pentru SUV-uri premium, are un volum la jumătate faţă de cel din Marea Britanie. Pe următoarele două locuri se situează Franţa şi Spania.
Segmentul SUV-urilor premium de dimensiuni medii este singurul în care Audi, Mercedes sau BMW nu sunt lideri în Europa.
Volvo conduce clasamentul cu prima generaţie a modelului XC50 şi speră să rămână lider datorită modelului generaţiei a doua, care şi-a facut debutul la salonul auto de la Geneva, în martie.
Noul Audi Q5, lansat la începutul acestui an, a avut probleme cu vânzările, din cauza constrângerilor de aprovizionare de la fabrica Audi din Mexic, care par să se fi rezolvat între timp. În august, vânzările SUV-ului au crescut cu 13%, fiind pe locul 3 în Europa pe segmentul său.
Vânzările de BMW X3 au scăzut, cumpărătorii aşteptând lansarea unui înlocuior. Sosirea pe piaţă a unui nou X3 în toamnă face ca segmentul să aibă unele dintre cele mai recente modele, între noii veniţi aflându-se vehicule ca Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, Jaguar F-Pace şi Mercedes GLC Coupe.
Audi Q4, care va rivaliza cu GLC Coupe şi BMW X4, va intra pe piaţă în 2019.
Cele mai vechi modele din top 10 al sectorului sunt Porsche Macan, Lexus NX şi Land Rover Discovery Sport, care au fost lansate în 2014.
Până în prezent, segmentul are puţine opţiuni de vehicule hibride, comparativ cu segmentul superior, care include modele ca BMW X5. Numai Volvo şi Mercedes vând vehicule hibride pe acest segment, urmând ca şi Porsche să ofere un Macan hibrid de nouă generaţie.
BMW a anunţat că va oferi o versiune electrică a X3 în 2020.
Vânzările de modele Volvo şi Mercedes electrice au reprezentat numai 2,2% din totalul vânzărilor pe segmentul SUV-urilor premium medii, în primul semestru, fiind sub cele ale hibridului Lexus NX, potrivit datelor JATO.
Marea majoritate a vânzărilor de vehicule pe acest segment sunt diesel, respectiv 82%, dar cele de vehicule pe benzină au ajuns la o pondere de 12% în primul semestru, faţă de 7,4% în aceeaşi perioafă a anului trecut.
În 2018, vor fi lansate însă primele două dintr-un total de patru SUV-uri integral electrice premium, Jaguar I-Pace şi Audi e-tron. Acestea vor fi urmate de Mercedes EQ în 2019 şi versiunea electrică a X3 un an mai târziu.
Până în 2021, vânzările de SUV-uri electrice vor atinge aproximativ 67.000 de unităţi în Europa, arată estimările LMC Automotive.
Pe acelasi subiect: