Sedanul Model S al Tesla, concurent serios al automobilelor de lux ale Mercedes-Benz, in SUA. Ce decizie a luat Daimler
Daimler a decis sa vanda o participatie de 3,9% detinuta la Tesla Motors, in conditiile in care sedan-ul electric Model S al acestei companii a devenit un concurent serios pentru automobilele de lux Mercedes-Benz, pe piata americana, relateaza Bloomberg.
Vanzarea a generat un castig de 780 de milioane de dolari pentru Daimler, care va fi inclus integral in profitul inainte de dobanzi si taxe al producatorului auto german.
Daimler a cumparat participatia la Tesla in 2009, pentru numai 50 de milioane de dolari. Cele doua companii aveau un parteneriat vechi de cinci ani care a avut ca rezultat motorul automobilului Mercedes B-Class, prima incursiune a Mercedes pe segmentul masinilor electrice de serie.
Noul model al Mercedes a intrat pe piata americana in acest an, dar automobilul Model S al Tesla a dovedit ca poate concura cu gama de lux Clasa S a Mercedes, a declarat Arndt Ellinghorst, analist la ISI Group in Londra.
"Tesla a devenit un concurent serios, vanzarile de automobile Model S fiind mai mari anul trecut, pe piata americana, decat cele ale versiunilor mai vechi ale vehiculelor Clasa S. Legaturile dintre cele doua companii au scazut de-a lungul timpului. Din perspectiva Tesla, ar fi mai interesant sa colaboreze cu BMW", a aratat Ellinghorst.
El a spus ca tehnologia caroseriei usoare, din fibra de sticla, folosita de BMW la vehiculele electrice i8 si i3, ar putea fi atractiva pentru Testla.