Se anunta sfarsitul crizei? Un brand de lux raporteaza cel mai bun an din istoria sa de peste 100 de ani
Cine mai crede in criza cand in fiecare zi apare cate un colos auto care doboara recorduri dupa recorduri? Cel mai puternic brand de lux din domeniul auto s-a autodepasit in 2012 cu o crestere de 1% in comparatie cu 2011. BMW se poate considera castigatoare, in sfarsit, cu cresterea Rolls Royce, mai ales ca anul trecut a devenit cel mai bun din toate timpurile, asta daca excludem, desigur, comenzile speciale cu destinatii arabe.
Rolls Royce Motors a vandut anul trecut peste 3.500 de masini. Este al treilea an consecutiv in care cel mai nobil brand pluseaza. CEO-ul companiei, Torsten Muller, spune ca acesta i-a fost scopul inca de cand a venit la conducerea Rolls, sa mearga pe plus de la un an la altul.
BMW a cumparat Rolls Royce acum 10 ani. Compania a crescut cel mai bine in Orientul MIjlociu – 26%, Europa - 21%, Asia -Pacific - 18%, Arabia Saudita - 63% si Germania - 15%. Totusi, China si SUA raman cele mai importante piete pentru Rolls Royce, cu volume importante constante in fiecare an.
Programul special de personalizare (bespoke Rolls Royce) merge foarte bine, devenind tot mai important pentru fiecare client care isi doreste achizitionarea unei limuzine unice. Exista zeci de mii de asortimente pe care compania le ofera, de la culori si pana la texturi si material folosite. Orice modificare semnifica un pret important, pe care posesorul unui nou Rolls Royce trebuie sa-l accepte.
In momentul de fata, pe piata sunt disponibile modelele Ghost (din 2010), Phantom 2012 si Phantom Coupe sau Drophead Coupe (decapotabil). Ghost este un model nou, de dimensiuni mai mici si cu un cost moderat – 300.000 - 350.000 euro, varianta cu ampatament extins (17 cm mai lung). Ambele au motoare V12 de 6,6 litri si 570 de cai putere. Toate modelele Phantom, considerate luxul absolut, au motoare mai mari (6,7 litri), dar nu atat de puternice (460 CP). Preturile sunt cuprinse intre 450.000 si 550.000 euro.
Pe acelasi subiect: