Scandalul ultimilor 3 ani se incheie cu cea mai mare despagubire platita de o companie: 1,6 mld. $ pentru 22 mil. de clienti
Japonezii sunt foarte aproape sa piarda procesul care le-a distrus imaginea si bugetul.
2009-2010 a fost perioada in care Toyota a explodat ca brand. Insa asa-zisele nereguli la pedala de acceleratie si la covoras, conjugate, le-au adus japonezilor numai nenorociri.
Multi au spus ca americanii nu mai pot suporta suprematia Toyota (cel mai vandut brand auto de pe Pamant) si ca, mai ales in perioada de criza, trebuie sa unelteasca o poveste care sa ingroape principal comapnie rivala pentru General Motors.
Era perioada in care guvernul american a “sponsorizat” cei mai importanti producatori americani de masini si tot nu era suficient pentru reabilitarea cifrelor de afaceri. America era in criza, dealerii nu mai vindeau nimic pe nicaieri si Toyota era in continuare pe plus.
Scandalurile din presa online erau ca un raport de razboi pe teremn lung. In fiecare zi, principalele site-uri auto faceau update-uri la situatia covoraselor si a pedalei de acceleratie. Surprinzator, Toyota nu a mai vandut asa de bine doar cateva luni. Lumea a revenit la optiunile de cumparare dinaintea scandalului si la increderea in brand si s-a uitat destul de repede.
Acum insa incep sa apara sentintele si 22.5 milioane de oameni asteapta despagubiri de 1.6 mld. $ in total. Avocatul lor spune ca suma este istorica, un record in asemenea procese.
Cheltuielile Toyota cu acest caz nu sunt doar acestea. Avocatii au costat inca 200 mil.$, iar programele de dezvoltare si cercetare care au rezolvat problema si au gasit solutii pentru urmatoarele modele au mai fost vreo 30 de mil.$. Pe 14 iunie ar trebui comunicata decizia defintiva.
O varianta pentru valoarea enorma a lichiditatilor ar fi emisiunea de obilgatiuni conform unei legi din California si inca cinci state americane.
Mai multe despre:
#Toyota#despagubiri
Pe acelasi subiect: