Ford, BMW si Maserati, printre gigantii auto care se reorienteaza spre publicul tanar. Au prezentat cele mai noi accesorii pentru masini. FOTO
Producatorii auto din Europa sunt ingrijorati ca tinerii isi pierd interesul in masini, lucru care se vede tot mai mult in vanzari. Companiile incearca sa atraga noua generatie prin elemente de stil, care sa se regaseasca inclusiv in interiorul autoturismelor, scrie BBC.
Companiile auto fac eforturi sa gaseasca noi moduri pentru a atrage atentia publicului consumator, daca se poate cat mai neconventionale. Salone del Mobile de la Milano, un fel de Saptamana Modei, este un eveniment care pune accentul pe elemente de design interior, dedicate masinilor sau inspirate de ele. Anul acesta, noua branduri auto internationale si-au expus inovatiile din domeniu, piese create in fabricile proprii, sau de catre designeri celebri.
“Milan Design Week a evoluat in ultimii ani de la un show despre mobila, la o expozitie de design la nivel mondial, prin care brandurile isi comunica mesajul”, spune Paul Van der Burgh, director al Lexus Europa.
Iata cu ce noutati au venit anul acesta producatorii.
Lexus
Subsidiara de lux a Toyota a pus anul acesta accentul pe linia sa L-Finesse, care include esente de lemn si sculpturi in aluminiu, create de arhitectul japonez Toyo Ito. Compania a dat insa o sansa si tinerilor creatori, pentru care a organizat un concurs de design in care acestia puteau sa isi expuna ideile.
Renault
Producatorul francez s-a remarcat prin faptul ca a fost singurul care a prezentat o masina-concept in cadrul salonului. Twin’Z este o avanpremiera a urmatoarei generatii de modele compacte Twingo. Meritul, in acest caz, a fost al designerului Ross Lovegrove.
BMW si Mini
Expozanti cu traditie ai show-ului din Milano, cele doua companii au prezentat concepte diferite. BMW a apelat la fratii Ronan si Erwan Bouroullec ca sa creeze o instalatie prin care sa sublinieze sustenabilitatea seriei ce va fi lansata anul acesta, iar Mini s-a concentrat pe atragerea atentiei asupra masinii sport Paceman.
Ford
A fost pentru prima oara prezent in cadrul evenimentului. Designerii au folosit simbolul grilei trapezoidale, pe care l-au incorporat in sistemul de iluminare si faruri.
Citroen
Canapeaua DS Sofa este “un mod prin care designerii nostri si-au demonstrat creativitatea, patrunzand in lumea creatiilor de mobilier”, spune directorul de creatie al companiei franceze, Thierry Metroz. Piesa, in forma unei aripioare de rechin, aduce un omagiu designerilor minimalisti Ray si Charles Eames.
Maserati
Brandul italian a colaborat pentru acest eveniment cu o firma milaneza de mobila, pentru a crea Lounge Chair, inspirat de sedanul Quattroporte. Fotoliul, placat cu otel si cu insertii de piele, va fi produs in serie limitata, la un pret care nu a fost inca facut public.
Hyundai
Producatorul coreean s-a facut remarcat printr-o instalatie care foloseste un scaner 3D pentru a evalua temperatura corpului, in functie de care produce anumite efecte de lumina ambientala.
Mazda
Compania a deschis anul acesta un magazin de design chiar in centrul Milanului iar la eveniment s-a prezentat cu un concept de fotoliu.
Pe acelasi subiect: