Salonul Auto de la Bucuresti, dupa patru ani de absenta VIDEO
Decat deloc, mai bine si putin. Salonul Auto de la Bucuresti revine, dupa o pauza de patru ani, intr-o varianta restransa, de criza, la care sunt expuse 70 de modele de autoturisme - de la cele mai scumpe, la cele mai ieftine. 15 automobile sunt premiere in Romania.
Lista marcilor prezente este relativ scurta cu absente notabile. Mercedes, de exemplu, a organizat un stand ca la carte si a adus chiar si doua noutati recent lansate la Frankfurt. Este vorba despre noile ML si B-Klasse.
Cea mai scumpa masina din expozitie este SLS AMG de la Mercedes, o masina care costa aproape un sfert de milion de euro. Desi scumpa, are cautare la noi. Opt romani au cumparat asa ceva iar culoarea preferata este si cea mai scumpa. Gri-ul acesta costa 10.000 de euro.
Cu aceeasi bani, va puteti incepe o firma de taximetrie cu 25 de Kia Picanto. Modelul tocmai a fost lansat in Romania si costa 10.000 de euro cu tot cu TVA.
De cealalta parte, Land Rover si Jaguar au venit in echipaj complet.
Am fi vrut sa mai vedem poate si alte marci care au lansat noutati anul acesta, insa bugetele de promovare sunt limitate. Standurile sunt sustinute de reprezentante si nu de catre importatorii oficiali. Asadar, salonul este mai degraba o expozitie nationala decat un salon international. Pana si fetele de la standuri sunt mai putine ca niciodata, insa alese pe spranceana. Cam asa arata expozitia cu oferte de la cele mai accesibile pana la cele mai scumpe.
Cu toate acestea, sunt destule lucruri de vazut pentru cateva ore de plimbare. Printre curiozitati si prima masina electrica vanduta in serie in Romania, mai multe modele de epoca si cateva automobile sportive. In curtea de la Romaero vom vedea in zilele urmatoare si demonstratii facute de piloti.
La categoria si mai ieftine mai exista second hand. Un dealer ofera si asa ceva. In rest, accesorii pe alese si echipamente pentru service-uri si ateliere specializate.