Profitul Renault a stagnat in 2011 din cauza scaderii vanzarilor in Europa si cresterii concurentei
Profitul grupului francez Renault, proprietarul Dacia, a stagnat anul trecut din cauza scaderii vanzarilor din Europa pentru cel de-al patrulea an consecutiv si impactului competitiei tot mai dure asupra preturilor, transmite Bloomberg.
Profitul inainte de dobanzi, taxe si elemente exceptionale a stagnat la aproximativ 1,1 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de Renault, informeaza Mediafax.
Profitul net al grupului a scazut de la 3,5 miliarde euro la 2,1 miliarde euro, insa rezultatul de anul trecut a fost sprijinit de un castig de capital de 2 miliarde euro dupa vanzarea unor actiuni la Volvo.
Veniturile Renault au crescut cu 9,5%, de la 38,9 miliarde euro la 42,6 miliarde euro, iar profitul operational s-a dublat, de la 635 miliarde euro la 1,24 miliarde euro.
Renault si principalul rival francez PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor auto european dupa Volkswagen, au redus productia anul trecut pentru a restrange inventarul, incercand sa se adapteze la scaderea vanzarilor de automobile din Europa.
Renault anticipeaza contractarea pietei cu 3-4% in acest an, al cincilea consecutiv de declin.
"Sunt vesti bune pentru actionari, care cresc sansele distribuirii unui dividend bun, spre deosebire de Peugeot, unde probabil nu va fi niciun dividend", comenteaz- Sascha Gommel, analist pe industria auto la Commerzbank Frankfurt.
Livrarile Renault in afara Europei au crescut anul trecut cu 19%, generand 43% din afacerile companie, fata de 37% in 2010.
Vanzarile companiei in Brazilia le-au depasit anul trecut pe cele din Germania, in urcare cu 21%, statul sud-american devenind a doua piata a grupului dupa cea franceza. Rusia a urcat anul trecut cu cinci pozitii in topul pietelor Renault, pana le locul 4, dupa o crestere de 60% a vanzarilor.