Porsche anunta ca ar putea renunta la motoarele diesel la sfarsitul acestui deceniu, o premiera in Germania
Porsche
Porsche va decide la sfarsitul acestui deceniu daca actuala generatie de motoare diesel pe care le produce va fi si ultima, a declarat marti directorul general Oliver Blume, fiind pentru prima oara cand un producator auto german anunta in public ca ar putea sa renunte la acest tip de motoare, transmite Reuters.
Scandalul emisiilor motoarelor diesel ale Volkswagen a pus intr-o lumina nefavorabila divizia de automobile sport a grupului, iar Porsche, care a introdus pentru prima oara un motor diesel la SUV-urile Cayenne, in 2009, isi analizeaza optiunile.
”Desigur ca analizam aceasta problema. Nu am luat o decizie”, a afirmat Blume intr-un interviu, potrivit News.ro.
Blume a spus ca Porsche va oferi un mix de motoare cu combustie, vehicule hibride si electrice, in urmatorii 10-15 ani si ca va decide la sfarsitul deceniului daca motoarele diesel vor mai avea un viitor la Porsche.
Procuratura germana a inceput luna viitoare sa investigheze angajati ai Porsche pentru a vedea daca au fost implicati in proiectarea softului ilegal de control al emisiilor motoarelor, iar autoritatile de reglementare analizeaza daca SUV-ul Cayenne a fost prevazut cu un astfel de sistem.
Reglementari drastice in UE, pentru moroarele diesel
In luna aprilie, Parlamentul European a introdus o serie de reglementari dure in cee ace priveste motoarele diesel, cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen. In aceste conditii, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat ca motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat.
Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar, informeaza Reuters.
Europarlamentarii au votat in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.
In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel. “Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.
Potrivit noii legi, producatorii de masini nu vor mai putea sa plateasca direct agentiile de testare, care isi vor pastra astfel integritatea. Statele membre vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante, care vor fi independente si care vor certifica emisiile pentru producatorii auto.
Totodata, autoritatile de la Bruxelles primesc mai multa putere in ceea ce priveste verificarea masinilor si aplicarea de amenzi, in timp ce autoritatile nationale vor putea sa verifice fiecare decizie. Amenzile aplicate de autoritatile de reglementare din UE vor fi folosite pentru a-i despagubi pe proprietarii de masini si pentru protectia mediului.
Legea va intra in vigoare dupa ce va fi negociata intre europarlamentari, Comisia Europeana si statele membre UE.
Dupa izbucnirea scandalului de la Volkswagen, mai multe state au inceput propriile anchete in ceea ce priveste nivelul emisiilor poluante, descoperind niveluri de emisii de azot si de 15 ori peste limita legala admisa, precum si folosirea frecventa a unor dispozitive de manipulare a emisiilor interzise.
Scandalul de la Volkswagen a zguduit industria auto, ridicand suspiciuni care au vizat si alti producatori ca Mitsubishi, Fiat-Chrysler si Renault unde, de asemenea, au fost demarate anchete.
Pe acelasi subiect: