Piața auto din România a explodat în august, cu o creștere de peste 100%, cel mai mare avans din UE. Dacia continuă să cucerească Europa
Masini
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) a crescut cu 31,2% în august, la 1,13 milioane, în timp ce România a raportat cel mai semnificativ avans, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 112,9% în august, fiind înmatriculate 25.546 de autoturisme, faţă de 12.001 vehicule în perioada similară din 2017. Creşteri semnificative s-au înregistrat luna trecută şi în Polonia (64,3%) şi Lituania (58,5%).
În mod obişnuit, august este luna cu cele mai scăzute vânzări pe parcursul unui an, dar piaţa auto europeană a raportat un avans semnificativ, de 31,2%, la 1,13 milioane de vehicule, scrie Agerpres.
Cea mai probabilă explicaţie pentru această creştere excepţională o reprezintă introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP), care se aplică tuturor maşinilor înmatriculate de la 1 septembrie. Prin urmare, unii producători auto au oferit clienţilor vehicule la preţuri atractive înaintea datei de 1 septembrie. Ca rezultat, în multe state europene au fost înregistrate creşteri de peste 10% ale vânzărilor, se arată în comunicatul ACEA.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
În rândul primelor cinci pieţe europene, livrările au scăzut luna trecută în Germania şi Italia - cu 5,8% şi, respectiv, 2,8%, în timp ce Spania (7,2%), Marea Britanie (3,4%) şi Franţa (0,1%) au raportat creşteri, arată datele ACEA.
În primele opt luni din 2017, vânzările auto în Uniunea Europeană au crescut cu 6,2%, la 10,86 milioane de autoturisme, faţă de perioada similară din 2017, când s-au livrat 10,23 milioane de vehicule. Cel mai semnificativ avans în perioada ianuarie - august 2018 s-a înregistrat în România (47,5%) şi Lituania (32,2%). În România, au fost înmatriculate 100.824 de autoturisme, faţă de perioada similară din 2017, când s-au livrat 68.344 de vehicule.
Dacia continuă să crească în Europa
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 44.009 unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2017 (32.231 vehicule).
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat în august creşteri ale vânzărilor de 56,4% şi, respectiv, 17,1%. Vânzările grupului german Volkswagen şi ale companiei americane Ford au înregistrat luna trecută un avans al livrărilor de 39,3%, şi, respectiv, 16,6%, în timp ce Daimler a raportat un declin de 4,2%.
În primele opt luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 16,9% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 3% în perioada similară din 2017. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 375.307 de unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie - august 2017 (321.056 vehicule).
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat o creştere a vânzărilor de 10,4% şi, respectiv, 59,6%, în timp ce livrările companiei americane Ford şi ale grupului german Daimler au scăzut cu 0,2% şi, respectiv, 3,7%. Vânzările Volkswagen, cel mai mare producător auto european, au urcat cu 12,3% în primele opt luni din acest an.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS