Modelul cu care Peugeot ataca piata clasei de mijloc din Europa de Est. Sursa de inspiratie: Logan
PSA Peugeot Citroen vrea sa atace piata clasei de mijloc din Europa de Est, Africa si America de Sud cu modelul Peugeot 301, pentru a reduce dependenta companiei de piata europeana occidentala, relateaza Bloomberg.
Peugeot 301 a intrat la vanzare in Turcia pe 1 noiembrie, iar in lunile urmatoare va fi disponibil in Europa de Est, Africa si America de Sud.
"Dorim sa atacam aceste noi piete. Avem un vehicul de concurs si avem mare incredere si speranta", a declarat David Rio, director pentru operatiunile internationale ale brandului Peugeot.
Compania a consumat in ultimul an rezerve de 200 de milioane de euro pe luna, din cauza dependentei de Europa, unde cererea din 2012 se indreapta spre cel mai mare declin din ultimele doua decenii. In primele noua luni ale acestui an, 64% din vanzarile Peugeot au avut loc in Europa, comparativ cu 42% in cazul Volkswagen.
In lipsa unei prezente notabile in China si Brazilia, care sa compenseze problemele de pe piata europeana, Peugeot a fost nevoita sa reduca preturile.
Dealerii Peugeot in Germania au oferit in septembrie discounturi medii de 14,2% la preturile din lista, in crestere de la 12,5% in urma cu un an. Cota de piata a Peugeot in Europa a scazut insa de la 12,6% in urma cu un an la 11,8%, in timp ce cota VW a urcat cu 1,6 puncte procentuale, la 24,8%, conform datelor asociatiei europene ACEA.
Peugeot 301 este o versiune mai spatioasa a hatchback-ului 208, care, potrivit designerilor, va atrage cumparatorii de pe pietele emergente, care prefera vehiculele spatioase.
In Turcia, pretul modelului 301 porneste de la 29.900 de lire (16.700 dolari), cu 2.500 de lire mai mult decat cel al Renault Symbol si cu 8.650 de lire peste cel al Dacia Logan. Rio a precizat ca modelul este destinat cumparatorilor din clasa de mijloc de pe pietele emergente, astfel ca nu va intra in concurenta cu gama Dacia. In schimb Peugeot 301 va concura cu Renault Symbol, Hyundai Accent Era si Chevrolet Aveo.
Peugeot vrea sa evite o comparatie cu Logan, care i-a servit insa ca inspiratie initiala.