Parlamentul European aproba obligativitatea inspectiilor tehnice periodice pentru motociclete
Parlamentul European a votat marti, 2 iulie, o lege prin care controalele periodice devin obligatorii si pentru motociclete. Pana acum, vehiculele pe doua roti erau scutite de aceste inspectii, scrie EurActiv.
Noile reguli presupun inspectii periodice regulate pentru motociclete, dar si pentru trailerele care transporta incarcaturi mai mari de 750 de kilograme.
Vicepresedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, a primit cu entuziasm decizia de includere a vehiculelor pe doua roti in noua lege, considerand-o o masura bine-venita pentru reducerea numarului de accidente mortale pe autostrazile din Uniunea Europeana.
“Sunt bucuros ca Parlamentul European si-a schimbat optica si considera ca motocicletele ar trebui si ele sa fie inspectate periodic. Inspectiile tehnice in acest caz vor constitui un pas inainte pentru siguranta pe drumurile publice, pentru a injumatati numarul accidentelor fatale, pana in 2020”, a spus Kallas, intr-un comunicat de presa, preluat de EurActiv.
Intr-o sesiune de votare ce a avut loc pe 30 mai, comitetul de transport al Comisiei hotarase ca reglementarile privind autovehiculele pe doua roti si trailerele sa ramana la latitudinea fiecarui guvern national in parte. De acum insa, vor fi impuse standarde minimale pentru circulatia acestora.
Comisia estimeaza ca inspectiile de siguranta vor duce la salvarea a peste 1.200 de vieti pe an si la prevenirea a inca 36.000 de accidente, cauzate de probleme tehnice.
Pe de alta parte, Federatia Asociatiei Motociclistilor din Europa blameaza propunerile Comisiei, considerandu-le o “taxa pe saracie”, din cauza costurilor ridicate pe care le presupun inspictiile. In plus, membrii Federatiei sustin ca siguranta din trafic se imbunatateste oricum, si fara vreo reglementare in domeniu. Organizatia, cu sediul in Bruxelles, arata ca numarul de accidente fatale in care au fost implicati motociclisti a scazut cu 27,3% intre 2001 si 2010, ajungand de la 7.426 la 4.296 de victime. Asta in conditiile in care numarul de motociclete a crescut in aceeasi perioada cu 45 de procente.
In total, aproximativ 30.000 de oameni mor in fiecare an pe sosele, din cauza accidentelor din trafic, numai in Uniunea Europeana. Pe primele locuri se situeaza Polonia si Italia, cu peste 4.000 de victime fiecare, potrivit cifrelor furnizate de Organizatia Mondiala pentru Sanatate.
Legea sustinuta de Parlament urmeaza sa intre in dezbatere si in celelalte foruri ale UE.
Pe acelasi subiect: