Ministrii Transporturilor si Culturii s-au contrat in Guvern pe tema Autostrazii Cernavoda-Constanta
Ministrii Transporturilor si Culturii s-au contrat in Guvern pe tema Autostrazii Cernavoda-Constanta, Boagiu acuzand ca proiectul este intarziat deoarece Cultura nu a efectuat descarcari arheologice, iar Kelemen demonstrand ca si-a facut treaba, dar Transporturile nu au prevazut bani in acest sens.
Discutia a avut loc in sedinta de miercuri a Guvernului, unde ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reclamat ca lucrarile la Autostrada Cernavoda-Constanta sunt intarziate, deoarece Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.
Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca ministerul are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.
El a explicat totodata ca dosare legate de probleme arheologice au stat la minister maximum 26 de zile.
"In timpul acestei discutii s-a sustinut ca Ministerul Transporturilor nu a prevazut in costul lucrarii si bani pentru sapaturi arheologice, ca «a pus rigla pe harta si a tras linie» si nu cerut date de la Ministerul Culturii in ceea ce priveste posibilitatea existentei unor situri arheologice", au relatat pentru Mediafax surse participante la sedinta.
Potrivit surselor, premierul Emil Boc s-a aratat nelamurit si a cerut sa ii fie prezentate date suplimentare, astfel ca reprezentantii Ministerului Culturii au solicitat sa le fie transmise mai multe dosare de la sediul institutiei.
Documentele au ajuns la Guvern si au relevat ca astfel de probleme sunt inregistrate in mai multe proiecte de autostrazi si ca din 11 situri arheologice existente pe traseul acestora, in opt locatii sunt probleme legate de exproprieri.
In urma discutiilor, premierul a cerut sa fie format un grup de lucru, cu reprezentanti din Ministerul Culturii, Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, care sa ii prezinte in maximum doua saptamani un raport pe aceasta tema.
Constructia autostrazii a fost impartita in doua tronsoane, respectiv Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta, care au o lungime totala de 52 de kilometri.
Contractul pentru executia tronsonului Cernavoda-Medgidia, in valoare de 634,4 milioane de lei, fara TVA, a fost atribuit companiei franceze Colas, in timp ce la sectorul Medgidia-Constanta lucreaza companiile Astaldi si Max Boegl, pentru 211 milioane de euro.
In vara anului trecut, Radu Berceanu, in acel moment ministru al Transporturilor, aprecia ca Autostrada Cernavoda-Constanta va fi finalizata pana la sfarsitul anului 2011, dar ca soferii vor putea circula pe acest tronson pe un singur fir, probabil din iunie 2011, cand vor fi incheiate si lucrarile la calea ferata Bucuresti-Constanta.
Berceanu avertiza insa ca lucrarile la tronsonul Medgidia-Constanta sunt "putin ramase in urma" din cauza problemelor arheologice.
"Din cele trei consortii care lucreaza, doua dintre ele stau foarte bine, din pacate este putin mai oarecum ramas in urma cel de la mijloc. Nu este numai vina lor, am avut o portiune pe care s-au descoperit nu stiu ce vestigii arheologice care ne-a facut pana la urma sa ne pierdem orice rabdare si sa schimbam traseul autostrazii pe vreo 5 kilometri. Avem o padurice care e in Natura 2000 si de care nu ne putem atinge, dar care in mijloc are o unitate militara. De un an si ceva facem tot felul de incercari de a gasi o formula sa rezolvam situatia", a spus atunci Berceanu.
In noiembrie 2010, noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, pentru Gandul, ca pana la sfarsitul anului 2011 se va putea circula pe autostrada de la Bucuresti la Constanta si ca nu va mai fi acceptata nicio intarziere, firmele fiind somate sa efectueze lucrarea.
Pe acelasi subiect: